katrine5 Skrevet 1. desember 2011 #1 Skrevet 1. desember 2011 Hei damer! Fikk vite på UL i dag at babyen ligger i seteleie... Ikke helt etter min plan en uke før termin. Nok fostervann til at den kan snu seg, men hvem vet. Var på røntgen etterpå og skal få svar på om bekkenet mitt er stort nok for setefødsel eller ikke. Har veldig delte følelser om jeg vil være motivert for en setefødsel. Antar setet er større enn hodet og da frister det lite. Samtidig har jeg veldig lite lyst på keisersnitt, så er foreløpig i villrede. Noen med erfaring??
Suss@ med 3 gutter Skrevet 1. desember 2011 #2 Skrevet 1. desember 2011 Ja jeg har født slik:) stumpen er mindre enn hodet, det er vel noe av det som er problemet med sete fødssel. Du har ikk tyngden til hode som baner vei.. Når det er sagt så hadde je en veldig flott setefødsel, gikk unna på 3 timer ingen komplikasjoner, og ikke ett sting etterpå! Utrolig proffe folk som tok imot, de hadde 100% kontroll hele tiden. Følte meg virkelig ivaretatt! Hadde en lettere fødsel med sete enn første som kom med hodet først, hele opplevelsen var bedre faktisk. De var også hele tiden klare til og ta meg imot om jeg måtte ha ks, anestesilege og barnelege var tilgengelig hele vien! Så dette kan å riktig så bra for deg å, lykke til!!:))
katrine5 Skrevet 1. desember 2011 Forfatter #3 Skrevet 1. desember 2011 Dersom stumpen er mindre enn hodet, hvorfor må man da i CT røntgen for å måle om man kan gjennomføre en setefødsel? Har hørt om andre positive setefødsler og godt å høre at du hadde en så flott opplevelse!
Suss@ med 3 gutter Skrevet 2. desember 2011 #4 Skrevet 2. desember 2011 Når hode ligger ned, som er størst og tyngst så baner det vei for resten av kroppen. Du blir utvidet med barnet som kommer ned. Dette skjer ikke ved sete fordi det veier mindre og er mindre i ommkrets. Det er derfor legene må skru barnet ut. Det tok 2-3 timer fra full åpning til jeg kunne presse han ut, akkurat fordi han ikke kom ned i bekkenet. Han var 36 rundt hode og 34 rundt sete. Men som sagt så gikk jo det veldig greit. Når det er sagt, hadde gutten kommet når han kom så hadde det blitt ks. Det var aldri noen synsing når det kom til besluttninger under fødselen, noe som var veldig betryggende!:) Uansett hva det blir så må du ha masse lykke til!:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå