Gå til innhold

Veldig mye liv inni magen!!


Slusa

Anbefalte innlegg

Jeg er 22+0 i dag, og den lille frøkna inni magen min er ekstremt aktiv! På kvelden når jeg sitter og slapper av og ser på tv kan jeg se magen sprette til siden. Helt sprøtt! I går kveld hadde hun tydeligvis hikke... Jeg blir så facinert at jeg kan sitte og følge med i lange tider. Jeg hadde det ikke sånn med de to andre svangerskapene..

Flere som har aktive småkrabater nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min første var ganske rolig inni magen, og fikk en rolig, interessert og behagelig personlighet.

 

Nummer to var mye voldsommere, og fra svangerskapsuke 25 sparket han så hardt at det var vondt! Han er en mye mer fysisk unge, livat, kreativ og artig. Han gir oss mye glede, men er såklart noe mer krevende å passe på, enn nummer en var.

 

Nummer tre sparker allerede så hardt at magen rister, og jeg er i uke 22... Det er vanskelig å koble av og sovne om kveldene, for hun holder zumbaparty inni der. For å roe aktivitetsnivået i familien hadde vi håpet på en ny rolig unge. Men det kan virke som jenta blir familiens nye duracellkanin! Dette blir spennende:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 22 på onsdag, jeg har også en veldig aktiv jente i magen. Hadde aktiv baby sist også ;) sparker i tide og utide, hehe! Mens jeg er på jobb, etter alle måltider, midt på natta.. Kan våkne flere ganger i løpet av natta av spark og "kaving".. Men jeg syns bare det er kjempe koselig, dette er kanskje siste gangen jeg går gravid, så nyter allt jeg klarer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere:) Jeg er førstagangsgravid i uke 20+3 og kjenner godt med liv og spark. Men jeg tror jeg må venne meg litt til disse sparkene, for jeg skvetter til hver gang og synes dette er nesten litt ubehagelig/merkelig rart. Gutten i magen er ønsket, jeg er 30 år og veletablert, så det er ikke det at ikke alt ligger til rette for barnet og at det er velkomment, men jeg må innrømme at jeg må jobbe litt med meg selv for ikke å synes sparkene er ubehagelige. Alle sier jo det er så koselig og hyggelig med disse sparkene, jeg synes jo det også... hmmm... :) må nok bare gi det litt mer tid:) Kanskje ikke så rart å synes det er litt vel merkelig å ha en som faktisk sparker en inne i magen.. ? Ville bare dele tankene, kanskje det er flere som har det sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er førstegangs og 21+0. Kjenner meg veldig godt igjen i det anonym skriver, og rett og slett synes det er merkelig at det er en krabat der inne. Har kjent liv i straks 4 uker, og de siste 3-4 dagene har det vært flere timer med romstering hver dag. Trenger tid på å venne meg til det her. Er også kjemperart for mannen min å kjenne etter. Han har såvidt følt én gang at det har skjedd noe der inne. Nesten så han ikke tør siden han syns det er så snålt. :P

Fantastisk morsomt da!! Blir sittende med et teit glis hver gang jeg kjenner noe.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i 23. uke med nr 3 og har kjent liv i mange uker. Ikke kraftige spark enda, men små bevegelser og et par rundkast innimellom. Kan skjønne at det er litt ubehagel/ukjent/rart for førstegangsfødende, det syntes jeg også med førstemann. Nå kjenner jeg at jeg smiler hver gang jeg kjenner liv, et godt tegn på at alt står bra til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var godt å høre at det er flere som kan synes det er litt ubehagelig, for i starten visste jeg ikke om jeg skulle le eller gråte - skvatt himmelhøyt da det plutselig kom kraftige spark og tenkte at kjære vene dette må jeg venne meg til.. ble nesten litt "redd":) Men det tok ikke mange dagene før jeg var vant til dette, så nå synes jeg det bare er helt topp og like koselig hver gang jeg kjenner han er våken og det er liv og røre der inne:) trengte bare litt tid på meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en veldig aktiv liten frøken i magen! Er 23+2 på vei, hu sparker i vei til alle døgnets tider, og har tydelig vis utviklet en forkjærlighet for å sparke meg i blæra..! Ikke alltid like behagelig, men kan ikke gjøre noe anna enn å le og synes det er kjempekoselig å kjenne at hu har det bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 24 uker og har kjente den lille jenten min i en evighet (føles det virkelig ut som!) Dette er jente nr 2, men jeg kan ikke huske at det var så vilt inni magen sist gang....Hun som er der nå er til tider litt "plagsom" :):) det går vilt for seg. Enkelte dager tror jeg hun er lengre våken enn jeg er i døgnet, og jeg kan godt våkne på natten av at hun er våken :P jeg ligger alltid på siden så jeg våkner av at hun bruker madrassen som boksepute :)

Men det er godt å kjenne liv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...