Anonym bruker Skrevet 1. desember 2011 #1 Skrevet 1. desember 2011 og reiser på ferie, Må de da melde fra om at de reiser?
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2011 #2 Skrevet 1. desember 2011 Folk som er sykemeldt og som mottar sykepenger må det. Uføre tror, med vekt på: tror, jeg ikke må melde fra.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2011 #3 Skrevet 1. desember 2011 Hva er det det heter når man har gått sykemeldt i over ett år og nå egentlig er arbeidssøkende gjennom arbeid med bistand?
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2011 #4 Skrevet 1. desember 2011 om du er ufør kan du reise på ferie, selvsagt tvinges du ikke til å sitte hjemme i stua de 365 dager i året fordi du ikke kan jobbe. Men om du er sykemeldt skal det klareres først. Da søsteren min ble syk og trengte å komme bort fra alt hjemme i en periode for noen år siden skrev legen ut en erklæring på at det var best for hennes helse at hun fikk lov å reise ut av landet i en tidsbestemt periode ( i hennes tilfelle en uke) da fikk hun sykepenger den uken. Hun var fullstendig utbrent og reiste alene da hun hjemme selv som sykemeldt hadde endt opp med å måtte ta seg av hus og barn.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2011 #5 Skrevet 1. desember 2011 Tenker du på AAP (arbeidsavklaringspenger) ? Da må man også melde fra til NAV om at man tar ferie
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2011 #6 Skrevet 1. desember 2011 Tror kanskje det er dagpenger... må man melde fra da også? Kan man melde noen til nav hvis man vet de tar ferie uten å melde om det?
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2011 #7 Skrevet 1. desember 2011 Ettersom du tydeligvis ikke vet verken hvilken stønad vedkommende får eller om det er meldt fra om ferie så tror jeg du bør la det ligge, iallfall inntil du vet hele historien og hva som har rot i sannheten.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2011 #8 Skrevet 1. desember 2011 jeg tror ikke jeg vet ; uføre kan reise, men er du på meldekort,aap, feks så må du gi beskjed.har du en god grunn,så godtar nav ofte turen,og du får betalt.jeg har alltid fått betalt når jeg har vært i utlandet,men jeg har alltid sagt i fra.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2011 #9 Skrevet 1. desember 2011 Ved mottak av sykepenger, dagpenger og AAP må du melde fra om at du tar ferie. det kan du gjøre enten på krav om sykepenger eller på timekortet. NAv stopper da stønaden i den perioden du tar ferie. Du kan imidlertid søke om å få beholde AAP eller sykepenger når du avvikler en utenlandstur, dog gjelder dette ikke dagpenger.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2011 #10 Skrevet 1. desember 2011 Ved sykepenger skal det dokumenteres av lege at det er ok, ved aap, må det avklares med nav så vidt jeg vet, ved ufør er det ingen meldeplikt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå