Gå til innhold

Hold kjeft!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sier dere "Hold kjeft!" til barna deres?

Vi så barnefilmen Rio (den om den blå papegøyen) i går, og der sier dem "Hold kjeft!" to ganger.

Barna mine på 4 og 6år hoppet i sofaen og sa at slik er det ikke lov å si. For det er iallefall det de er blitt lært her hjemme.

Men kanskje jeg er litt fisefin på det, og at det faktisk ikke er så ille å si noe slikt til barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi sier ikke det, verken til hverandre eller til barna våre. Barna vet også veldig godt at selv om andre sier "hold kjeft" eller andre "fy-ord" så har ikke vi (vi = oss voksne og barna) lov til å si det, verken hjemme eller ute.

Skrevet

Nei, det sier jeg ikke direkte til noen! Det er rett og slett respektløst å si noe slikt til andre mennesker, uansett alderen din. Kan mumle det for meg selv innimellom da, eller til en overivrig bikkje ;-)

Skrevet

nei, sier ikke det til noen..

men sier "ti stillt"

Skrevet

Nei det sier vi ikke... Er mye ufint språk i barnetv/filmer syns jeg!

Skrevet

Nope, sier ikke "hold kjeft" til hverken unger eller mann. Tror jeg hadde blitt rimelig sur hvis mannen sa det til meg. Ungen kan ikke prate enda, men jeg kommer ikke til å si det til henne heller, eller la henne si det til oss. Syns det er veldig respektløst å si til et nnet menneske.

Må innrømme at jeg sier det til hundene innimellom. De to kan lage litt av et leven innimellom (typisk ser en katt utenfor). Prøver å være litt mer pedagogisk med dem også, men ikke lett når en liten en skal prøve å sove og to firbente bjeffer av full hals ;) ;)

Skrevet

Nei, kunne aldri falle meg inn! Det er et uttrykk som er altfor aggresivt og nedlatende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...