Gå til innhold

Barnehage og smokk.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kom i dag og hentet sønnen min på 3 i bh..

Og blir da stoppet av pedagogisk barnehage tante.

da begynner hun og fortelle meg att hun har diskutert med sønnen min om att han må slutte med smokken sin, og sier til meg att ho ser på lippa hannes att den "henger" på en måte når han ikke bruker smokk.

Noe jeg ikke ser i hele tatt......???

Og motorikken hans er dårlig pga smokken.

Og det skulle vi snakke mer om på samtalen om noen uker.

Han bruker den kun når han sover, og når han skal kose seg med bamsen noen minutter.

Er det jeg som er helt idiot som lar han bruke den til kos enda? :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt unødvendig for en 3-åring å ha smokk...

Men skjønner ikke hvordan motorikken kan være dårlig pga smokk?

Skrevet

pedagogisk barnehagetante? den var ny...

Skrevet

Unødvendig for en gutt på 3 å ha smokk ja..

Men hvis han bare bruker den når han sover, burde det ikke gå utover motorikken.

kjenner en gutt på 3 år som går med smokk HELE tiden, å han kan nesten ikke snakke.. å det er nokk pga. smokken..

Skrevet

Argumentene hennes høres rare ut, men jeg synes også at de er alt for store til smokker når de er 3 år.. Mine har sluttet rundt 2,5 år, og det var det aller seneste synes jeg,...

Skrevet

Det er ikke opp til barnehagen å bestemme om barnet skal bruke smokk eller ikke. Det er det foreldrene og barnet som bestemmer.

Tåpelig ansatt i barnehagen.

Skrevet

Dette er ikke hun har noe med syns jeg.

Før jeg fikk barn så tenkte jeg 3 år var alt for gammel til å bruke smokk, men nå har jeg en 3-åring selv og jeg ser hvor mye trygghet, trøst og kos den gir. Iallefall for min sønn.

Så lenge man er bevisst på smokkbruken og setter grenser så syns jeg det er opp til hver enkelt forelder.

Skrevet

Høres ut som en klok pedagogisk leder. Jeg vil ta en råsjangs og gjette på at hun snakket om munnmotorikken hans. Av og til / ofte reagerer vi med sinne og/eller irritasjon når mennesker rundt oss tar opp issues som berører vår dømmekraft og våre valg. Prøv om du kan legge de følelsene til side (om dette gjelder deg) og tenk på hva du ønsker for ditt barn. Og kan du klare å se at pedagogisk leder observerer ditt barn mye i løpet av dagen og i samspill med andre jevnaldringer. Og til syvende og sist ønsker at ditt barn skal ha det fint og utvikle seg aldersadekvat. Samarbeid mellom oss foreldre og barnehagen er viktig. Lykke til m samtalen!

Skrevet

Min jente som fyller 3 år i neste mnd bruker også enda smokk, men vi prøver med avvenning nå. Sovna i kveld uten smokk :-D Men jeg ser den er trøstende for henne når hun er lei, sliten, trøtt etc. Men stygg uvane, 3 åringer bør klare seg fint uten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...