Gå til innhold

Noen har erfaring med Steinerbarnehagene i Oslo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på å søke barnet mitt til en Steinerbarnehage, men vil gjerne høre om erfaringer før jeg bestemmer meg.

Er det stort gjennomtrekk av ansatte? Er de ansatte mer motivert for jobben enn i vanlig barnehage?

Er det noen spesiell filosofi som gjenspeiles i hvordan barnehagen gjennomfører dagene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke om noen som har erfart barnehagen, men jeg kjenner ei som er strålende fornøyd med steinerskole, og ville på det sterkeste anbefale meg steinerbarnehage :)

Jeg vurderer det også. eneste ulempa for meg er at det ligger litt lanft unna.

Skrevet

Jeg kan dessverre ikke svare på alle spørsmålene dine, men jeg vet at det er mer involvering av foreldrene med dugnader og sånt. Og så tror jeg de bare har vegetarmat laget fra bunnen.

Skrevet

Hei! Jeg kjenner litt til Eventyrbrua, som ligger "i bakgården" til Anker studentboliger. Kjenner noen som jobber der :)

Nå har jo ikke vi Ludvig i den barnehagen, men hvis jeg skulle vurdert det, så ville dette ha vært min pluss/minus-liste, basert på hva jeg har sett og blitt fortalt:

Fordeler:

* klar pedagogikk på at barn er barn og skal få lov til å være det mens de går i barnehage

* engasjerte og flinke ansatte, godt miljø mellom tantene (hihihiiii)

* god tone/stemning i barnehagen, duse farger og fokus på ro

* "hjemmelaget" mat

* god oppfølging av barn med spesielle behov

Ulemper:

* lite uteområde

* belastede omgivelser; en gang fant de en pistol i buskene inne i barnehageområdet

... kunne sikkert skrevet mer på begge listene, men må understreke at dette er ting jeg har blitt fortalt samt plukket opp når jeg har vært innom på snarvisitt for å møte tanter som er ferdig på jobb, hente noe, levere noe, låne do. Jeg har ingen erfaring med å ha barn der.

Helhetsinntrykket mitt av Steinerpedagogikken generelt er positiv. Kjenner flere som har gått der, og de er like forskjellige som andre mennesker, dvs det foregår ingen masseproduksjon av Aune Saund-typer (grøss og gru) :)

Skrevet

Har Aune Sand gått i Steinerbarnehage? Håper ikke det. :-) Og hvis han har det så håper jeg ikke han er representativ for barna som kommer derfra. Ellers takk for info Super-Mish

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...