Gå til innhold

Bruker dere BHer 3-5 dager i strekk??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trodde det var vanlig å bruke samme BH lenger enn det? Jeg bruker mine som oftest 1-2 uker i strekk.. Slenger de til vask når de begynner å lukte puppesvette.. Trodde det var normalt å bruke en bh mer enn bare 3 dager...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ca 3 dager. Sykler til og fra jobb og svetter da litt.

Sportsbh bytter jeg til ca hver annen trening.

Skrevet

Bruker de gjerne 1-4 dager ja.

En t-skjorte ville jeg ikke funnet på å bruke mer enn 1 dag, så det sier seg selv at jeg ikke bruker en bh i 2 uker.

Bare til info, når du kjenner din egen puppesvettelukt har andre kjent den i flere dager, du er jo vant til din egen lukt og kjenner ingenting før det er ganske ekstremt. Andre kjenner det før den tid! For ikke å snakke om bakteriene som godgjør seg i den varme, klamme fuktigheten som blir under og mellom puppene....

Skrevet

Æsj! Unnskyld meg....

Jeg bruker BH to dager på rad, så bytter jeg. Bruker egentlig aldri klær lenger enn 2-3 dager før jeg vasker dem..

Skrevet

Bruker den max 2 dager, så i maskinen med den.

Skrevet

nei, en bh blir ikke like fort skitten som en genser feks, en genser kan lukte svette etter en eller to dager men en bh skal mye til før den lukter. vasker ikke bh like ofte som andre plagg gitt

Skrevet

vasker dem ikke så ofte og jeg har aldri luktet noe puppe svette eller lignende av dem :)

Skrevet

Kan godt bruke opp til en uke før jeg vasker om jeg ikke har gjort noe som gjør at jeg svetter. jeg er syk og er derfor mye hjemme uten å gjøre stort siden jeg ikke kan.

Men om jeg svetter så går den i vask om det så er samme dag som jeg tok en ny

Skrevet

Bytter du BH-en ofte nok?

Tre dager er grensa for hvor lenge du kan bruke samme BH uten å vaske den.

Annonse

Annonsebilag

KONKURRANSE

Naturlig hvitt smil er kun et spørsmål unna.

Naturlige hvite tenner

Det vakreste smilet på julebordet kan være ditt.

Annonse

Av Linda Stølen

Kontakt redaksjonen

Sponsede lenker

Helsekost og Kosttilskudd

Vi tilbyr kosttilskudd på Internett - levert direkte hjem til deg.

Vitamed.noMake up fra Dermanor

Stort utvalg produkter innen sminke, parfyme og hudpleie. Se her!

Dermanor.no/Makeup

Hvor lenge bruker du BH-en før du vasker den? Og hva med trusa? Helsenettstedet AOL Health gjorde en undersøkelse om personlig hygiene, der 20.000 amerikanere deltok.

•Jo, du bør bruke BH

Småskitne kvinner

Resultatene er ikke utelukkende delikate. Ifølge lege og leder for klinisk mikrobiologi og immunologi ved universitetet i New York, Philip Tierno, kan du godt bruke BH-en i et par dager før den havner i skittentøyskurven - forutsatt at du lufter den litt når du ikke har den på.

•Er dette årets drøyeste bh-trend?

65 prosent av amerikanske kvinner gjør nettopp dette. 23 prosent lar det gå en uke før de vasker BH-en.

Seks prosent venter et par uker før de bytter BH og tre prosent venter lenger enn en måned.

•Her er årets rareste BH

Ytterligere tre prosent oppgir at de aldri bruker samme BH to ganger. Om det innebærer at de kaster BH-en etter første gangs bruk, eller at de aldri bytter BH overhodet, vil vi helst ikke vite.

•Når vasket du puta sist?

•Puppene avslører deg

Hvor ofte skifter du BH?

Hver dag

Annenhver dag

Hver tredje dag

Hver fjerde til sjette dag

En gang i uka

Annenhver uke

En gang i måneden eller sjeldnere

Se resultatene

Drøyer trusevasken

Når det gjelder truser innrømmer 17 prosent av kvinnene i undersøkelsen at de bruker samme truse både to og tre ganger før de bytter til en ren.

Se bildene: Trusene vi ler oss skakke av!

Fem prosent oppgir at de bruker trusa i fire dager eller mer før den vaskes. Dette får mikrobiologen og immuologen Philip Tierno til å steile.

- Truser skal skiftes daglig. Kanskje kan du i nødsfall bruke dem i to dager, men det er toppen, sier han til AOL Health.

•Får

Æsj for noen griser enkelte er

Skrevet

Oj, så lenge? Jeg bruker de 3-5 dager. Dvs, maks (!) 5 dager, oftest nærmere tre..

Skrevet

Jeg gjør faktisk som deg, 1-2 uker i strek, i perioder mer. Hvis den lukter skifter jeg selvfølgelig før. Har ikke så mange BH-er og de blir veldig slitt hvis jeg vasker dem ofte...

Skrevet

Det kommer litt ann på.

Er det jobb dag/kveld/natt, så vaskes de etter hver vakt.

Er det en rolig dag hjemme, så kanskje to dager :)

(Dusjer ellers hver morgen, så er relativt ren.. ;) )

Skrevet

Samme som deg, hi, men mine BHer blir gjerne skitne litt fortere, så skifter kanskje hver 4-7. dag eller noe slikt. Det er jo ikke noe galt å bruke dem så lenge de ikke er skitne. Sokker, underbukser t.skjorte/topp skifter jeg selvsagt hver dag, men BHen blir ikke skitten på samme måte.

Jeg synes de som klager på at man bruker dem for lenge i tråden her er hysteriske. :)

Skrevet

Men en BH blir jo like skitten som en t-skjorte...mtp svette under armer (og pupper for de som har hengepupper). Og alt "kroppsnært" skifter man vel hver dag?!! :P

16:16

Skrevet

Bruker samme bh 2-3 dager, blir jeg svett eller trener bytter jeg etter 1 dag.

1 UKE? seriøst... da eimer det nok godt...

Skrevet

3-5 dager, ikke mer... Truse byttes forresten hver dag...

Skrevet

jeg bruker min opp til et par uker i strekk...

Skrevet

Jeg svetter veldig lite, og når jeg en sjelden gang svetter er det under armene og det kommer ikke på bh-en. Pleier ofte å henge den opp om natta, og bruker den i ca en uke av gangen mellom hver vask (bruker stort sett den samme bhen)

Skrevet

Bruker mine to-tre dager, også vask.

At bh-en ikke blir møkkete på samme måte som en genser, minner meg om en slektning som mente at et håndkle bare ble renere etter å ha blitt brukt etter dusj. Usjameg sier jeg bare.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...