Gå til innhold

Ultralyd..


Shinen

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Er ny her på forumet og også gravid for første gang, ca 7+3 nå.

Jeg legger merke til en del tråder her vedr. Ultralyd og det er jo greit men får inntrykk av at mange er på veldig tidlig ultralyd? Hva er årsaken til det?

Og når er det egentlig "normalt" med første ultralyd? Trodde ikke det var så tidlig... Men er som sagt ny på det meste her...

Så eg bære lurar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ble sendt til tidlig ul for å utelukke ekstrauterin graviditet pga sterke smerter. Alt var heldigvis fint...

 

 

 

Jeg lurer også på hva en egentlig kan finne på tidlig UL? Downs? Andre ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på tidlig ul om en uke, da er jeg 7+3..

Vi har blitt gravide ved hormonstimulering ved fertilitetsklinikk og av den grunn så er visst tidlig ul rutine.. Dette for å sjekke om det er en eller flere;) Det er jo mye større sjanse for flerlinger ved hormonbehandling.

 

Hvis man har tidlig ul i uke 11-13 så kan man lettest se om fosteret kan ha kromosomfeil som bl.a. Downs..

Tidlig ul er også en måte for å bekrefte liv i magen. Noen har behov for å se et bankende hjertet før de tør å begynne å glede seg over graviditeten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår:)

 

Men om man vil det "bare for moro skyld" da så må man til privat og betale el?

Nå skal jeg til første legetime i morgen så da får jeg grave og spørre litt der å:) tihi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også ny i dette. Venter mitt første barn i juli, *glede*. Og jeg ble overrasket at det var så mange her som dro på tidlig UL.

Jeg ønsker også å få tidlig UL, har enda ikke bestilt time til lege, så d blir vel en stund til enda jeg får "ordentlig" bekreftet livet i magen, og for å sjekke at om alt er i orden (hvis det går an så tidlig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal på ultralyd neste fredag, da er jeg 8+5. Det er kun for at jeg vil se at alt er bra, rett og slett fordi jeg ikke kan tro at vi endelig har klart å bli gravide. <3 Det skal sies at jeg også har hatt en cyste på eggstokken tidligere som sprakk, og jeg hadde småblødninger forrige lørdag. Så det er også avgjørende for hvorfor vi velger tidlig ultralyd.

 

Men, venligvis er det vel helt unødvendig å ta ultralyd før uke 17-18, tror jeg i alle fall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...