Anonym bruker Skrevet 1. desember 2011 #1 Skrevet 1. desember 2011 og hvilket år er dere født i? Jeg født i 1976, hadde ingen julekalender som liten. Hvis min mor hadde råd, så fikk jeg en Donald kalender som fulgte med bladet. Hva med dere?
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2011 #2 Skrevet 1. desember 2011 Født i 1975 og hadde pakkekalender + en Røde Kors-kalender som alle vi barnebarna fikk av bestefar.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2011 #3 Skrevet 1. desember 2011 født i 76, fikk sjokoladekalender eller kalender med små plastdingser som man kunne tre på et halskjede... ... Moren min påstår at vi fikk pakkekalender, men det tror jeg ikke en døyt på... Husker det ihvertfall ikke.. men, sjokoladekalender var stas det :-)
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2011 #4 Skrevet 1. desember 2011 Vi fikk EN kalender på deling+appelsin m nelikk, noen år Jul i skomakergaten, andre ganger sjokolade kalender, kan bare huske å ha fått pakkekalender ett år. Og vi åpnet og trakk ut nelikk annenhver dag.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2011 #5 Skrevet 1. desember 2011 1976. Fikk sjokoladekalender, har aldri hatt pakkekalender. Derfor får barna mine verden kuleste pakkekalenedre, he he.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2011 #6 Skrevet 1. desember 2011 Jeg er født 1985 og hadde vanlig sjokolade kalender.. Som jeg elsket!(var så god sjokolade;)
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2011 #7 Skrevet 1. desember 2011 Jeg er født i ´82. Da jeg var helt liten fikk jeg en "gummi/plastikkfigur"-kalender husker jeg. Sjokoladekalender hadde vi vel 2 ganger tror jeg. Så ble tradisjonen etterhvert at broremann og jeg fikk pakkekalender og røde kors kalender. Da jeg ble medlem i TL-klubben fikk jeg også kalender der :-)
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2011 #8 Skrevet 1. desember 2011 Født i 1985. Hadde sånn 10-kroners sjokoladekalender. Så de gir meg gode minner! Ett år fikk jeg og mine søsken en pakkekalender på deling, vi er 4 stk og fikk derfor en liten pakke hver 4. dag
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2011 #9 Skrevet 1. desember 2011 Åh de plastikkdingsene fikk jeg og :-) Er født i -82. :-D
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2011 #10 Skrevet 1. desember 2011 Jeg er født i -71 og min søster og jeg fikk pakkekalender hvert år. Mamma hadde laget en diger nisse og en diger nissekone som hun hang småpakker på rundt livet dems. KJempespennende og koselig og vi hadde kalender faktisk til jeg flyttet hjemmefra i en alder av 19 år
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2011 #11 Skrevet 1. desember 2011 Hadde en pakkekalender noen år, ellers å hadde vi vel en sjokoladekalender en gang eller to tror jeg. De andre årene ingen ting, men jeg savnet det vel ikke heller. født i 71
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2011 #12 Skrevet 1. desember 2011 74 modell. Alle vi tre søsken hadde pakkekalender med motiv som mamma hadde brodert. Skjønner ikke hvordan hun fikk tid til det, hun må ha sittet oppe mange netter for å få de ferdige. Pakken inneholdt gjerne en liten karamell eller slikkepinne. I tillegg sydde hun det meste av klærne våre, det var billigere enn å kjøpe. Pappa, han gjorde ingenting for oss barna. Satt bare og drakk når han var hjemme, så alt jobben lå på henne.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2011 #13 Skrevet 1. desember 2011 Hadde de aller fleste år pakkekalender. Husker et år hadde jeg en kalender som ble laget som huset i Portveien 2, og da åpnet man luker som ble limt på eller noe.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2011 #14 Skrevet 1. desember 2011 Jeg er født i 89, og den kalenderen jeg husker best var da hun kjøpte en julemarsipan pose og delte de opp i 24 pakker som hun hang på en kjempefin kalender hun broderte da vi var små. Jeg synes det var KJEMPEstas å få en liten sjokolade eller marsipanbit.
Mimmi84 Skrevet 1. desember 2011 #15 Skrevet 1. desember 2011 er 84 modell har forsåvidt svart på det i en annen kalendertråd, men synes tradisjonen vår er så koselig, at jeg vil spre den Julekrybbe: en del av krybben kom hver morgen i en liten nissepose. dette ble tilslutt et helt landskap med stener, mose dyr og mennesker, stall og en englestige, der det kom en engel hver dag, og en stjerne på himmelen. også sang vi "over stjernehimlen går" og "maria går i torneskog" hadde diverse kalendere med bilder bak lukene som gjerne kom igjen andre år. noen var sånne som du satte foran vinduet, også lyste bildene. så hadde vi to bøker vi leste "julemysteriet" av jostein gorder, og "marias lille esel" med tilhørende bildekalender.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå