Gå til innhold

Julegavetips!:) Til liten og stor. Inspirasjon om ikke annet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

- Kjøp adventskalender med leker nå- spar penger også har dere den klar til neste år.

TIL BARNA

- Til barn 2 år + (kanskje mindre barn også) gå til www.play.com - toys and baby - (litt lenger ned på siden står det 100s of gifts 5 pound) Der er det masse fine gaver til 50 lappen! Jeg kjøpte "lag egne vennskapsarmbånd" til mine kusiners jenter som er 5 og 6 år.Og brannbil med lys og lyd til gutta på 2,5 år. (Søkte på ELMO siden en av dem er så fasinert av han, og da fant jeg t-skjorte til barn med Elmo på til ca 60,- Gratis frakt og ingen skulte kostnader for sånne små ting!

- BILTEMA har fine og billige barneleker for små og litt større barn. Bl.a nett med badeleker til 39,90, badeoppbevaring 49,90, dukke-spisestol 99,-

- På Clas Ohlson har de kjøkkenutstyr til barn 3+ 99,- (11 deler), armbånd-lagesett 69,-, babyrangle 59,- cars figurer 89,-

- IKEA har masse fine leker til små og større barn

- Extra leker har alltid bra tilbud, og er generelt den biligste lekebutikken etter min erfaring. (Toysrus pleier også å ha bra tilbud, greie priser)

(HUSK at barn driter i hvor mye ting koster, de synes det aller meste er gøy å få! Hvis de har en favorittfigur er alt med den på Jackpot ;) )

TIL DEN ELDRE GENERASJONEN:

(som har alt)

- Kalender med bilder av oldebarnet/familie

- Familiebilde

- Gi penger til veledighet, "kjøp" en geit eller kjøp heller noe og gi til en god sak. De har nok ting, og andre trenger det mer. (Alle prisklasser)

eks. www.gaversomforandrerverden.no , www.kreft.no

- Konfekt, en god vin (annet de liker å drikke)

- En god bok, kryssordhefte, flaxlodd, kinogavekort, spekepølse, hårskum/spray (til de med permanent)

Tenk: forbruksvarer.

TIL FORELDRENE DINE/VOKSNE:

- Har de en hobby? Leser de mye bøker? Ser de mye film? Liker de å gå på kino?

- Kalender med bilder av barnebarnet/familie

- Familiebilde

- Noe kjøkkenutstyr de mangler? Noe til hytta eller båten de trenger?

- Sminke, parfyme, hudpleie til mor

- Gavekort på parmassasje (dyrere)

- Gavekort på en tjeneste man gjør selv- romantisk middag, rense takrenna, male noe, beise noe, vasken bilen etc.

- Foreldre: Ta en titt gjennom huset og se om det er noe de trenger nytt som de ikke har tenkt på. Noe som er gammelt og slitt.

- Digital fotoramme, parfyme, interiør, forbruksvarer (noe de bruker mye) flaxlodd, julekurv, fint sengetøy, skilt som passer familien og utseende på huset, dørskilt med familienavn.

TIL KJÆRESTEN (MANN)

- Til bilentusiasten: abonnement på gatebil (andre bilblader)

- Vaskeprodukter etc til bilen

- Billetter til bilmesse/show

- Utstyr til campen hvis han drar på gatebilmessa

- Bilopplevelse : www.rallyforalle.no

- Til spillentusiasten: Bra headsett med mikrofon

- Spill, spillkonsoll, t-skjorte med noe nerdete motiv, fancy mus.

Annet:

-Filmboks, eks Star Wars (billigst på cdon)

- Utstyr til annen hobby

- Boksere (min elsker nye boksere), sokker

- Det finnes så mange kule t-skjorter! Hettegenser etc

- Billader/handsfree til mobilen

- Gavekort på massasje eller noe annet sexy

- Gavekort til kino (dersom han er skikkelig star wars fan og dere bruker litt på hverandre så kan du kjøpe star wars boksen, gavekort til kinotur når filmen kommer neste år til han og bestekompisen f.eks og en star wars t-skjorte :) )

- bilvaskgavekort fra bensinstasjon (Eller deg, i bikini ;) )

- Sigar til nyttårsaften

- Liker han merkeklær? Kjøp et plagg han ikke ellers ville tatt seg råd til.

- Har du skikkelig mye penger? Ipad, Iphone, ny data, dykkekurs, helikoptertur, spatur, helgetur til dere begge vekk, fotballtur til england med kompis (spør med kompisen om han vil spleise/evt om foreldre/dama til kompisen vil kjøpe dette til han, så kan dere kjøpe sammen :)

- Biletter til dere to eller han+kompis/far til et show

- Sesongkort til hans fotballag, evt skjerf, genser, t-skjorte,kalender m/spilledatoer etc fra laget. Har dere fått baby/skal få- body med lagets logo, bamse eller smokker.

- Treningsutstyr, pulsklokke, nye treningssko, treningsklær, abonnement på treningssenter (HVIS han ønsker seg det)

- Vinterutstyr (ski, snowboard, sko, slalom, skøyter, briller, smøring, billetter til alpintannlegg)

BABY/GRAVID:

-Vet at når jeg fikk babyen min, og julen jeg var gravdi så ble jeg kjempeglad for de pakkene med forbruksvarer! Søte vaskekluter, en pakke bleier, smørekrem, wipes/servietter, engangs underlag, en søt smekke/siklesmekke, en søt body kanskje(evt gavekort til å handle på nyårssalget, da koster det 20-40,- for masse, vaskekluter, strømpebukser (gikk det masse av(!)), en liten bamse, smokker (ikke alt dette, men noe. Kanskje oppi en søt oppbevaringsboks til rommet/leker.

Evt en heldress med føtter på! Deilig nå når det er litt kaldt å bare kunne ha på ett plagg.

DET VAR MINE TIPS TIL JULA! :) Kom gjerne med spørsmål, jeg finner det meste- og hvor det er billigst.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jøss, et eget julegave-orakel? Det kan i allefall jeg trenge!

Så da lurer jeg på; Har du noen digitale fotorammer å anbefale?

:-)

Skrevet

Det kommer litt an på hvor mye penger du vil bruke på det :) For "vanlige" mennesker tror jeg ikke kvaliteten er såå forskjellig fra merke til merke- men det er sikker en del flere finesser på de dyrere ;)

Du kan stille deg spørsmålene:

- hvor stor ramme?

- hvor mange bilder skal den ha plass til?

- skal den kunne vise filmer?

- trådløs?

Og evt. hvilken farge (synes selv at svart er greiest)

Men her er noen tips i ulike prisklasser :)

http://www.japanphoto.no/product/digitale-bilderammer/digitale-bilderammer-7/c-frame-dpf-2073-7-digital-bilderamme/ 249,- fra Japan Foto, denne er med strømadapter, helt ok kvalitet. Kun foto.

Samsung 800W er testvinner, men den koster i gjengjeld 1300,- (ca)

Desverre har jeg lite peiling på fotorammer fordi jeg ikke har selv, men skal du f.eks kjøpe til besteforeldre så er det enkle teknologisk sett ofte det beste, så da fungerer sikkert en ramme fra Europris vel så bra.

Finner du en modell du liker i butikk, gå på nett og sammenlign pris i alle butikkene, det kan du spare en del penger på ;)

Skrevet

Takk for tips! Da skal jeg tenke litt over behov før letingen starter :-)

Skrevet

Jeg kunne trengt noen tips til:

- mann på 30

- gutt på 9

- jente på 18

- og ett par på 50

Alle gavene kan godt ligge rundt 100-200 kr... :)

Har du også noen tips til hvor jeg kan finne en rimelig smal kalender for 2012 hvor man kan har plass til å notere for hver dag og hvor de forskjellige ukedagene står på norsk?

Skrevet

Tusen takk for mange supre tips :D

Skrevet

Jeg har sett litt etter kalender, men norske er det dårlig med på nett. Jeg hadde prøvd med på bokhandelen :) De har mange ulike kalendere. Men ikke på nett desverre så jeg får ikke finni til deg konkret.

- mann på 30:

*Voksen mann har jeg skrivd masse tips til i det første innlegget- er det ingenting der som du kan tenke deg? Evt har han noen hobby eller interesser?

- gutt på 9:

*Gutten kommer veldig an på hva han liker og trenger/har. Men går han på fotball kanskje han trenger noe utstyr til det, regner med at foreldrene vet hva han trenger. Hvis det er din 9-åring så har jeg noen tips alikevel:

*Star wars er in, og plakater, nøkkelringer, byggesett (anbefaler extra leker prismessig) er jo en idè hvis han er fan av det :) Det står alder på eskene til byggesettene.

* Cars er også in, det finnes radiostyrte, ganske store biler fra filmen og de er faktisk ikke så dyre som man skulle tro :)

*Radiostyrt helikopter

*Kule ting fra coolstuff.no eller teknikmagasinet.

- jente på 18:

* Gavekort på manikyr (hvis du finner tilbud på noe da, tror det koster 250,- jeg for bare lakkering)

*Ellers tror jeg alle jenter i den alderen elsker å få masse små pynt. Gå en tur på HM e.l, kjøp manikyr sett, kul negllakk, sminkepung å ha det i, sminkeblyantspisser, eyeliner, øyenbrynspen, lipgloss, strikker (hvis hun bruker det). (etc- på HM har de masse til 20-30 kroner) . Vippetang, pinsett, sminkefjerner/wipes. Godtepakke.

- og ett par på 50:

Par på 50 går inn under foreldre over her, der står det en del tips :) Vil du ha spesifikt trenger jeg litt mer detaljer ;) Hobbyer, interesser, hva de liker å gjøre sammen, hva de liker å gjøre hjemme.

Skrevet

Her vi bor er Star Wars helt ut iallefall.

Jeg kjøpte en genser med Star Wars motiv på til 11-åringen, og han sa klart fra at det er helt ut.

Kameraten hans kom på besøk, og så hva jeg hadde kjøpt. Da sa han til meg med ordentlig voksenstemme: "Hva var det du tenkte på?"

Synes det var så morsomt! Herlige unger som vet akkurat hva som er in og hva som er ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...