Gå til innhold

Når pynter dere til jul?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren snakket om at han hadde tenkt seg at vi kunne pynte rundt den 15. Synes det er altfor seint? Rekker jo såvidt å komme i julestemning før jula er over da jo! Jeg tenkte å finne fram pynten i helga,er det altfor tidlig det da eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her har vi alltid pynta til 1.desember. Adventspynt til 1.søndag i advent selvfølgelig.

Juletre og duker kommer først på plass 22. eller 23. desember.

Skrevet

Hver dag når mannen kommer hjem sier han "ingen nisser i dag heller??" Har lagt ut litt røde løpere og røde kubbelys. Hører reten av pynten rope på meg fra kjelleren så i morgen skal de få komme opp :) Jeg elsker å ha jul hele desember.

Skrevet

Skal finne frem pynten i dag og juletreet kommer frem i løpet av neste uke tenker jeg.

Synes det er hyggelig å ha juletreet står fremme i hele desember da vi reiser bort på julaften.

Skrevet

Pynter til jul natt til julaften. Fram til det er det adventstid, ikke jule tid for meg. Da skal det lukte grønnsåpe og høres julesanger. Så kan jeg glede meg til å pynte på lille julaften.

Skrevet

Pynta til jul søndag som var 1. advent

Det er jul bare en gang i året, så èn måned kan jeg ofre til rødt og nisser! :-D er så glad i jula uansett.

Skrevet

Er nok begynt med julepynting :) Syns juletiden er sååå stas :)

Regner med å være ferdig i løpet av helgen :)

Juletræet kommer opp i år den 22,desember da vi har trdisjon med å spise julegrøt borte den 23,desember å man har en liten gutt som gjerne vill pynte :)

Skrevet

22. og 23. desember. Juletreet pyntes kvelden den 23.

Skrevet

Lilla adventspynt fra første søndag i advent, og så pyntes det til jul på lille julaften. Husker fra jeg var liten at den overgangen fra advent til jul føltes helt magisk:-) Understreket liksom at NÅ er det jul!

Skrevet

Vokst opp med å pynte til jul 23. Da pyntes hele huset til jul, samt treet. Før det er det kun adventstjerne ol.

Men siden vi reiser bort i jula, så har vi pyntet med litt diverse her. Litt tidlig merker jeg, men er nå greit å få frem noe av pynten og :)

Skrevet

Vi tok frem adventspynten, lilla lys, adventstake, julestjerne ol 1. søndag i advent. Denne uken har vi satt hyasinter og amaryllis til driving i vinduskarmene. Ca en uke før jul kjøper jeg flere juleblimster og setter frem. Lille julaften, etter at ungene har lagt seg skifter jeg fage på huset. Da forsvinner det lilla og det røde kommer frem. Da kommer også nisser, engler, julekrybbe ol.

Juletreet pyntes lille julaften om kvelden. Da skal det i det minste på fot og lysene festes. Noen ganger tar vi resten av juletrepyntingen tidlig julaften morgen.

Ute setter jeg opp tre med lys midt i desember. Da setter jeg også opp julenek ol.

Et rom i huset kommer jeg imidlertid til å gjøre ferdig nå til helgen (med untak av juletre og blomster). Det er "Julestua" vår. Der gjør jeg alt klart, ned til å bære inn ved, sette frem den store nissegården ol. Når jeg er ferdig stenges den og åpnes ikke før lille julaften igjen. Ungene får ikke gå inn dit en gang.

Her varer advent fra 1. søndag i advent til julen ringes inn på julaften og jula varer til tyvendedag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...