Gå til innhold

Foreldrepenger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Hvordan fungerer egentlig foreldrepenger? Fikk brev om innvilget idag,men synes de skriver disse brevene på en ganske komplisert måte.

Får jeg akkurat samme sum i måneden som jeg har hatt fra før?

Har aap nå. Er det utbetaling en gang i måneden?

Er vant til å få utbetalt hver 14 dag.

Vet noen forresten hvordan det er med fedrekvote når mannen jobber i nordsjøen? Har søkt masse på nett men blir ikke helt klok på det...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er utbetaling en gang i mnd, du finner utbetalingsdatoer på nav. Hvor mye du får utbetalt, kommer helt an på hvilken dekningsgrad du har søkt på. 100% eller 80%. I mitt brev som jeg fikk for en måneds tid siden sto det hvilken sum de tok utgangspunkt i - den blir det da trekt skatt av, og så eventuelt 20% hvis jeg valgte 80%.

Angående fedrekvote når mannen jobber i nordsjøen vet jeg ikke. Det er jo 12 uker uansett, men det er ikke sånn at han bare bruker de når han egentlig skulle jobbet, og ekstra fri. Går vel 12 uker som vanlig. Prat med nav.

Skrevet

Takk for svar:)

Jeg får ringe NAV og undersøke mer om fedrekvoten. Er bare alltid slik at når jeg ringer mitt lokale NAV kontor så kan de aldri svare på noe som helst,eller så svarer de feil fordi de ikke har nok informasjon om det.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...