Gå til innhold

Middag til 11mnd gammel baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når slutter dere med middagsglass?

Når kan barnet spise kjøttdeig, pølse, kjøttkaker osv? most selvsagt;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette lurer jeg også på. Hs sa at man minst skulle være ett og helst ett og et halvt år. Tenker på de som går i barnehage jeg, de spiser da det samme som de litt større. Hjemmelaget pizza, fiskepinner ol..

Skrevet

Vi har alltid gitt en blanding av middagsglass og vanlig middag. Alt etter hva vi hadde til middag.. Er vel etter 1år at de tåler litt mer salt og krydder. Vi har aldri mye salt i maten, og tilsetter det heller etterpå, så det har aldri vært noe problem her.

Vil si at en 11mnd gammel baby kan få maten dere spiser.. :)

Skrevet

Man hadde jo ikke middagsglass foer i tida... Gikk helt fint det!

Saa hvis dere lager middagsmat til dere selv uten altfor mye salt i, og saa moser det med stavmikser e.l., burde det gaa helt fint fra ungen er 4-6 maaneder vil jeg tro.

Skrevet

Grillpølser/middagspølser..er de for salte tror dere?

Skrevet

Pølser er veldig salte ja.

Men 1/2 grillpølse-1/4 middagspølse en gang i blant skulle gå bra om resten av middagen er usaltet.

Skrevet

Her er det noen tips!http://www.klikk.no/foreldre/dinbaby/article240309.ece

Skrevet

Mener å ha hørt at småbarn ikke skal ha fisk? Stemmer dette eller? Min gutt har spist en del middagsglass med laks, så dette kan det vel ikke være noe i vel?

Skrevet

Det er/var pga fare for allergi.

Før ble det det advart mot å gi en rekke matvarer før 1 år fordi de kan gi allergi. Som fisk, sitrus, jordbær.

Nå er det bare anbefalt å vente lengst mulig med å gi om det foreligger allergi i familien.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...