Anonym bruker Skrevet 1. desember 2011 #1 Skrevet 1. desember 2011 Hei. Jeg er fersk i jobben som regnskapssekretær. Gjør mye av de samme oppgavene som resten av gjengen her, men har ikke eget ansvar for noe selskap. Spørsmål... nå er det månedsavslutning og perioden skal stenges. Jeg har drevet og følgt opp en faktura der momsen alene utgjorde over 250 000 kr. Men nå sa ho ene som skal lære meg opp at det ikke var så farlig med denne likevel. Den kunne liksågodt bli bokført i periode 12. Da ble jeg forvirret, for jeg trodde at det var viktig at alt kom på rett mnd så sant det var mulig? Spesielt mtp momsen vi skal ha igjen? Det er vanskelig å spør om hjelp her på jobben for det er snakk om gamle damer som ikke vil dele kunnskap med noen tidlig i tjueårene... Ikke lett alltid.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2011 #3 Skrevet 1. desember 2011 Man skal absolutt prøve å ha det i rett periode, men du vil ofte oppleve at det ikke er mulig. Enda viktigere er det å ha det i rett år, men selv ikke det går bestandig.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2011 #4 Skrevet 1. desember 2011 Men hvorfor virker det som at enkelte måneder er dette så ekstremt viktig, men denne måneden ikke viktig. Blir litt forvirret. Det er vel kanskje snakk om momsterminer og når omsetningsoppgaven skal innleveres. Jeg vet ikke når disse fristene er. Ååå så frustrerende å ikke få info av de jeg jobber med. Hersketeknikk føler jeg nesten at det er.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2011 #5 Skrevet 1. desember 2011 mva; jan og februar 10.april mars og april 10.juni mai og juni 31.august julig og august 10.oktober september og oktober 10.desember november og desember 10.februar påfølgende år
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2011 #6 Skrevet 1. desember 2011 November og desember går under samme periode,så da har det ikke så mye å si om det er bokført på nov eller des, siden det allikevel blir tatt med på samme momsoppgjør.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2011 #7 Skrevet 1. desember 2011 (Altså om du bokfører den i november eller desember, bilagsdatoen bøir jo i november:) )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå