Gå til innhold

Ser alle disse julefilmene HVERT år??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tekte på "grevinnen og hovmesteren", "tre nøtter til askepott" osv. Blir ikke det utrolig kjedelig å ha sett en film 20-30-40 ganger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke tid til å se de jeg. Men har store planer om å se tre nøtter til askepott sammen med døtrene mine iår;-)

Skrevet

Jeg ser litt av tre nøtter til askepott, det står på, men ser på med halvt øye mens jeg gjør andre ting. Vet jo hva som skjer hele tiden liksom.. :P Blir litt kjedelig. Har til og med hendt at jeg ikke har sett den i det hele tatt, eller at jeg har glemt den.. :o

Skrevet

Ja, det blir en koselig tradisjon for å komme i julestemning :)

Flere år siden jeg så Tre nøtter da, siden vi pleier ha hele storfamilien på middag her hos oss er jeg ganske travel på formiddagen...

Ser "Hjelp, det er juleferie" også hvert år. Jeg og mannen har sett den på dvd i desember siden lenge før vi fikk barn. Setter stemningen det :)

Skrevet

Ja, hvert år (i hvertfall Askepott), og nei, de blir aldri kjedelige. Det har med følelser og stemning å gjøre, ikke så mye innholdet. Men nå ligger jeg på under 20 ganger også da...

Skrevet

Haha.. Helt enig med deg, Hi..

Skrevet

Nei, Tre nøtter til Askepott blir aldri kjedelig. Selv ikke etter 37 år. :)

Skrevet

Jeg er ikke norsk og har ikke de samme følelsene rundt filmene, derfor lurer. Holdt for meg å se hovmesteren 2 ganger før det ble kjedelig - man ser gjerne film når man ikke vet hva som skjer, når det er spennende osv. For meg blir det som å fortelle en og samme vits 20 ganger til samme person, det slutter å bli morsomt til slutt.

HI

Skrevet

Jeg har vokst opp med Reisen til julestjernen, Tre nøtter til askepott og tegnefilmene fra Disney på NRK. Følger jo ikke med på samme måte lenger, men de må stå på i bakgrunnen.

Er 37 år nå og har sett/hørt disse filmene hver eneste jul fra jeg var lita jente. Blir som en julesang i huset, akkurat som lukten av ribbe og mandaringer setter stemningen i huset må lyden og sangene fra disse filmene være i huset på julaften (selv om jeg ikke sitter pal i sofaen og følger med hele tiden lenger).

Skrevet

Grevinnen og hovmesteren varer jo bare 5 minutter så det ser jeg hvert år. Tre nøtter til Askepott derimot, den ser jeg ikke

Skrevet

Her starter det tidlig i desember med forskjellige klassikere. De fleste ses hvert år. I fjor lå jeg høygravid på sofaen og glante. Blir nok litt mer i bakgrunnen i år da :)

Skrevet

Jeg og 4-åringen min startet TV-jula i går med å ligge forkjøla under samme teppet på sofaen og så på Nå er det jul igjen, men Tim Burton. Klassiker her i huset, og det virket som om 4-åringen likte den like mye som meg. :) Vi har også begynt å lytte til en CD som ble gitt ut i fjor eller noe, med musikk fra de viktigste jule-klassikerne. Blir helt salig når jeg hører melodiene fra Tre nøtter til Askepott...

Skrevet

Aldri en jul uten! :))

Ser Tre nøtter til Askepott hvert år. Nærmer seg snart 30 ganger og den er like morsom hvert år! Dubbingen er jo bare så vittig! ;-D

Reisen til julestjernen står også bestandig på, er ikke alt jeg ser, men det er uaktuelt å skifte kanal.

Var et år jeg ikke fikk sett noen av de, for vi hadde ikke NRK, ble jo selvfølgelig jul likevel, men var noe som manglet.. :)

Skrevet

Her ser vi det hvert år ja. Koser oss med deilig julelunsj til Askepott. Blir ikke jul uten disse gode gamle filmene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...