Gå til innhold

Hva synes dere om dette??

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns det er ........ galskap!!!

Vi vet ikke nok om denne vaksinen...For de aller fleste er omgangsyke ikke en farlig tilstand, men vi vet ikke hvordan baby reagerer på vaksinen. Hovedargumentet er ikke å skåne baby fra sykdommen men hovedargumentet er at rike norge må spare pengene det koster å betale sykbarndager for foreldrene som må være hjemme med barna sine.

Trist utvikling spør du meg. Nå må det sies at jeg er generelt skeptisk til vaksiner, og mine barn får ikke alle vaksiner som man får tilbud om.

Skrevet

Jeg tror barn har godt av å være litt syke, men dersom man har et barn som gjentatte ganger blir smittet av hver lille bakterie/virus som går, så kan jeg skjønne at det blir aktuelt å gi en vaksine. Men ikke til en baby!

Skrevet

Har 6 barn, og har faktisk aldri opplevd at de har fått plagsom omgangssyke før de er ca 1 år, selvom alle de andre i familien har hatt det. Denne vaksinen vil jeg ihvertfall helt sikkert takke nei til!!

Skrevet

Til premature, barn med ernæringsproblematikk, alvorlig astma/allergi eller andre tilstander som gjør rotaviruset farlig for barnet så er det jo bra. Men friske barn har godt av å bli syke en gang i blant, og vi foreldre har godt av å sette barn forran jobb en skjelden gang. Det å selv bekjempe en sykdom er med på å styrke immunforsvaret, så jeg er kun enig med at vaksinasjoner er bra dersom det i motsatt fall er fare for liv og helse.

Skrevet

TAKK, det er jo det som er hele poenget med vaksiner - de skal beskytte mot sykdommer som ellers gir fare for liv og helse. Hvorfor i alle dager skal vi vaksineres mot omgangssyke? Plagsomt og ekkelt ja, men ikke farlig og dødelig. Et samfunnsøkonomisk spørsmål sier de i artikkelen, men kjære vene nå skal vi ikke få lov til å bli syke lenger heller... Det er nemlig for dyrt! Skremmende utvikling synes jeg..

Og et lite tankekors - hvis vi vaksineres mot alt mulig rart og ikke får lov til å lære kroppen å bekjempe sykdom selv, hvordan blir det da når f.eks den årlige høstforkjølelsen kommer? Eller en matforgiftning?

HI

Skrevet

[i tillegg til at sykdommen er plagsom for de minste, mener Kunnskapssenteret at det blir billigere for samfunnet å betale for vaksinen enn det koster at foreldre er hjemme én eller flere dager med barn som kaster opp.]

Så latterlig argument!!!

Skrevet

Hadde ikke tatt den vaksinen. Jeg har hatt omgangssyken 1 gang i hele mitt liv (er godt over 30 år) og ingen av barna mine har hatt det (de er 5 år og 2 år). Og skulle de få det så gjør det ingenting.

Skrevet

Tja, er den ufarlig, så gjerne for meg. Jeg tørker stadig spy her hjemme, og når tre unger får det i tur og orden, så er det klart at det går utover jobben! Jeg driver for meg selv, så det er ingen andre som kan ta over heller...

Forøvrig har vi opplevd to sykehusinnleggelser pga dehydrering i forb med spysjuka, så den er slett ikke helt ufarlig.

Skrevet

Ja, for jobben er jo liksom viktigere enn ungene. Sukk...

Skrevet

om den er ufarlig vet man jo ikke.. det kan være senvirkninger på vaksiner... og denne vaksinen er jo ikke veldig gammel. Derfor vet man ikke om eventuellt er farlig......

Den er ufarlig for de aller aller fleste av oss, men det er noen få som må bli lagt inn. Siden du ikke referer til dødsfall, eller varige skader....så regner jeg med at det gikk bra begge gangene. Vi har ett flott sykehussystem som fungerer i de aller fleste tilfeller, og som tar seg av de ytterst få som blir dehydrert. Behandlingen de får er vel stort sett intravanøs næring. Fint det gikk bra med barna dine... når det er sagt så er det ikke en livstruende sykdom for de aller aller fleste av oss.

Tris at du har en slik type jobb at du føler barna dine til tider går utover jobben... (viser hvilken prioriteringer du har..... desverre går barna utover jobben, fremfor at jobben til tider kan gå utover barna... )

Skrevet

Når argumentet er at det blir billigere for samfunnet å vaksinere enn å ta seg av syke barn, da stritter piggene her hos meg. Vaksiner er kjempebra, men da må det være mot farlige sykdommer. Alle sykdommer kan være farlig om man er uheldig selvfølgelig, men i de alle fleste tilfeller er den mest plagsom.

Skrevet

Amen, 16.12

Det er særlig setningen om at det blir så dyrt at ungene er syke - derfor vaksinerer vi de like gjerne - som får meg til å se rødt. Jeg er generelt imot unødvendige vaksiner, altså mot sykdommer som i 99% av tilfellene ikke er farlige, og dette føler jeg blir en av de. Huff.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...