Anonym bruker Skrevet 1. desember 2011 #1 Skrevet 1. desember 2011 Noen som kan fortelle hvordan de har det med lavt stoffskifte? Lurer på om jeg kan ha det, men vet ikke så veldig mye om det. Takk for svar!
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2011 #2 Skrevet 1. desember 2011 jeg ha det, og har nok hadde siden tidlig ungdom. Går nå på medisiner som regulerer det fint. For meg var symptomene at jeg var utrolig trøtt-uansett hvor mye jeg sov så var jeg alltid veldig sliten. I tillegg var det vanskelig med vektkontroll- antall kalorier med forventet forbruk og vekt samsvarte ikke. Spiste jeg en litt skikkelig middag, kunne jeg være mett i over ett døgn. I tillegg har jeg hatt veldig tørr hud og hår samt at jeg frøs lett. Alt dette er veldig typiske symptomer. I tillegg føler en del seg nedstemte og kan utvikle depresjon dersom de går ubehandlet. Lett å sjekke med blodprøve hos lege - lykke til :-)
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2011 #3 Skrevet 1. desember 2011 Jepp jeg har. Tror det har kommet og gått litt, for har ikke hatt symptomer på det hele livet. Men ifjor fikk jeg nok, da ble jeg utslitt før kl. 12 på dagen,uten de store anstrengelser...måtte slite meg gjennom dagen... Brukte masse energi på å prøve å være nogenlunde oppegående. Var svimeklar etter å ha vært på et selskap f.eks. Blodprøvene var i grenseland, men viktig å følge symptomene fremfor prøvene. Jeg startet med 25 mg Levaxin, og er nå oppe i Trivselsdose som er 225 mg. Andre symptomer er lett for å legge på seg, treg i bevegelser/tale. Spise mye sukker/drikke mye kaffe blir fort typisk fordi man ønsker seg energi og overskudd. Ingen tvil om at jeg har lavt stoffskifte sier legen min, for ellers hadde jeg ikke tålt Levaxin-dosen. Finn deg en lege som har peiling. Lykke til :-)
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2011 #4 Skrevet 1. desember 2011 Jeg har hatt det siden jeg gikk var liten. Når jeg kom hjem fra barneskolen var jeg så utslitt att jeg måtte legge meg, og sov gjerne 2-3 timer hver dag. La fort på meg, vansklig for å ta av, siden jeg ikke hadde forbrenning nesten. Så når jeg var ca 13 år fekk jeg medisin mot det, og gikk ned 20kg på 6mnd. og trenge ikke så mye søvn lenger heller.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2011 #5 Skrevet 1. desember 2011 Tusen takk for svar allesammen:-) Dere beskriver hvordan jeg er, trøtt og sliten bestandig( har trodd det var jobb som var skylden), har lagt på meg veldig men ingen slanekur virker, tørr i huden og tørt hår som er blitt veldig tynt iløpet av årene, forstoppelse, fryser lett.. Dette er noe jeg sliter med, itillegg så sliter jeg mye med muskler og ledd. De er helt stive og ømme etter at jeg har sovet. Tror nok jeg skal komme meg til legen så fort som mulig og ta en test!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå