Gå til innhold

Ble inspirert av innlegget her ang. den begravelsen....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ville dere dratt i begravelsen til en person, en slektning som hadde gjort dere mye vondt?

En som hadde psykisk og fysisk skadet deg, ødelagt oppveksten din, ødelagt selvtilliten din....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg undrer bare på hva jeg selv kommer til å gjøre...

min psykopatiske far ligger for døden, har ikke hatt kontakt med ham på mange, mange år...

HI

Skrevet

Respekt og tilgivelse er ikke det samme som at en godtar det personen har gjort.

Et menneske er sammensatt, og består av mer en handlinger. Der er utrolig mange sider ved et menneske, samme hvem en snakker om og hva de har gjort.

I ditt tilfelle vet jeg ikke hva jeg hadde gjort, men trolig hadde jeg ikke møtt opp.

Skrevet

nei, hadde nok ikke kastet bort tiden min på det.

Skrevet

Jeg hadde gått, og jeg hadde nok angret på om jeg ikke gikk.

Skrevet

Da min far døde for fem år siden sto jeg overfor samme problemstilling. Min far var alkoholiker og har forgrepet seg på meg seksuelt. Jeg hadde ikke hatt kontakt med han på over 10 år da han døde, og fikk heller ikke sjansen til å komme på sykehuset, da hans nye kone ikke ga beskjed om at han lå for døden. Akkurat det siste er jeg glad jeg slapp å forholde meg til faktisk.

Men, jeg gikk i begravelsen. Jeg gjorde det for min skyld, ikke for hans. For meg handlet det om å få en mulighet til å se han med andre øyne, til å høre taler fra gode venner m.m, og det ga meg noe. Jeg har kommet lenger i forhold til å tilgi han.. noe jeg også evt gjør for min skyld, og ikke for hans. Jeg kjente også på en tristhet i begravelsen. En tristhet over å ha mistet en far, bare at jeg mistet han for mange mange år siden. Jeg mistet sjansen til å ha en far, og jeg mistet sjansen til å bli elsket av en far. Denne tristheten er noe annet enn sorg over tapet av en kjær, men for meg hørte det likevel hjemme i en begravelse.

Du må avgjøre hva som blir riktig for deg. Lykke til. Klem:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...