Gå til innhold

Hadde dere reist hjem i begravelse til...

Anbefalte innlegg

Skrevet

bestefaren til mannen din?

Det er ca 6t med bil, flere ferjer og det er meldt orkan dit vi evt skal.. jada på vestlandet. I tillegg med en liten ettåring i bilen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørs hvilken forhold jeg hadde hatt til personen...

og om ønsket er stort fra mannen sin side at jeg ble med..

Skrevet

Som jeg skrev forrige gang, jeg ville blitt hjemme med den bilsyke 1-åringen;)

Skrevet

Ville latt mannen reise alene, med tog eller fly.

Skrevet

Jeg ville også latt mannen reise med ungen på tog eller fly. Ikke i bil.

Skrevet

Ja, men benyttet meg av kollektivtransport (buss, fly, båt, tog).

Skrevet

Mannen min sin bestemor begraves i morgen. Jeg og barna kommer ikke, vi drar til hjembyen hans om 3 uker uansett. Blir stress med små unger, fly tur-retur samme dag osv.

Min bestemor døde for 3 uker siden, da dro jeg og eldste på 3 år. Det var 2 1/2 time kjøretur hver vei. Syns det var langt nok. Yngste var i barnehagen og ble med en hjem frem til vi kom tilbake igjen. Mannen min var bortreist.

Skrevet

Har du hatt ett innlegg tidligere.. Om at Du er sykemeldt denne uken og ville bli hjemme.. Men mannen ville da reise uansett sammen med barnet.

Og nå er barnet blitt bilsyk?

Mulig jeg tar feil her..

Hadde selvfølgelig blitt med i begravelsen, hvis det er det mannen/ samboeren ønsket.

Skrevet

Jeg var med å gravla min siste besteforelder her om dagen. Var med å bære kisten(barnebarns oppgave). Jeg føler mye på at jeg er nestsiste generasjon i live nå, faktisk. Jeg var født til en verden med oldeforeldre. Så det har blitt en del begravelser i mitt liv....

Min kjæreste(helt ferskt) var med på hele begravelsen, og minnestunden etterpå. HAN ville, og sa han ville det for å være der for meg. Jeg ymtet ikke engang, og hadde ikke tenkt tanken på at han skulle trenge å være med.

Respekt, er vel ordet.

Det mangler så enormt med respekt i samfunnet i dag. Og det blir bare verre og verre. Alle venter respekt, men å gi det tilbake er visst nesten en umulighet. EGO er vel et ord de unge i dag burde kjenne godt.....

Forstår det med orkan/storm og alt det. Men vi er ferdig med Berit her.......... DU lager unnskyldninger.

Hilsen vestlending.

Skrevet

DU får se værmeldingen da!

Og HALLO hva vet du om vårt forhold og respekt?

Skrevet

OK. Så respekter da!

Vi lever bare med vær hver eneste dag her...... Om du virkelig visste hva vi lever med av veier og vær, så hadde du ikke vært frekk i tonen.

Hilsen 23:15...

Skrevet

Hadde du bare visst hvor jeg egentlig kommer fra du tuppeline ;P

Skrevet

Problemet er at det blir å reise frem og tilbake på to dager!

Skrevet

OK. Hva er problemet? Igjen.... Forklar.

Er det det at far reiser alene med barnet? Og at far VIL dette?

Om det var du som virkelig ville dette, hadde du da stoppet opp pga regn?

Skrevet

Jeg synes ikke det er greit å utsette en ett åring for 12 timer i bil i løpet av to dager. I tilegg til begravelse og gravøl, hvor barnet ikke kan få utfolde seg fritt.

Er det ikke mulig for dere å få noen til å passe barnet disse dagene, får mor heller være hjemme.

Et annet aspekt er at man vel ikke får fri med lønn for å dra i en slik begravelse, så da må det tas med i regnskapet.

Skrevet

Så lenge jeg og barnefaren er fint enige så har det egentlig ikke noe å si hva du mener akkurat nå :) så om innlegget går an å slette, it's done!

Skrevet

Man ofrer selvfølgelig en dag med lønn i en slik situasjon. Får man ikke fri med lønn, så bruker man en feriedag, avspaserer eller tar fri uten lønn. Skulle bare mangle om man ikke kan ofre EN dag for en begravelse!!

Skrevet

Seriøst, jeg hadde ikke reist. Ikke med bil i den retningen med en ettåring. Klart man skal vise respekt for de døde og pårørende, men det er vel mannen din som sørger? Og du kan støtte han hjemme. Det har ingen hensikt å ta med en ettåring i en begravelse. Vi kan fort komme opp i samme situasjon her, og mannen min ville ha hatt all respekt for at ikke jeg dro fra jobb og dro med meg barnet den lange veien for så kort tid. Jeg måtte forøvrig ta med meg min treåring i begravelse til min egen bestemor, og det var egentlig ikke særlig passende.

Skrevet

Så laber bris og litt regn(eller flau vind) er orkan for deg? Hvor i verden er det egentlig de skal, og hvor bor dere til vanlig?

Her på vestlandet er det regn og laber bris torsdag, og så blir det bare bedre etter som dagene går....

HVOR har du sett orkanen?

Skrevet

Til deg som mener det kun er laber bris på vestlandet: Hvor kommer du ifra????

Her er det orkanvarsel og det merkes!!!!!!!!! (Nord for Bergen). Det er sagt at det kan bli sterkere vind i dag enn ved Berit (og da veltet!!!!!!! en buss pga vind)... Berit fikk status som ekstremvær først pga HØY vannstand, og ikke pga kraftig vind..

HI: Jeg forstår godt at du nøler med å reise ut i dette været med en 1 åring, og det på en lang biltur! Ferger kan jo muligens bli innstilt innimellom også, og da kan bilturen plutselig ta mye lengre tid også. Nei om det er greit for mannen din, så bli hjemme med 1-åringen din med god samvittighet du!

Skrevet

Jeg ville blitt med og jeg syns ikke 12 timer i bil på to dager er så ille.

Skrevet

Jeg ville blitt med! hvis mannen ville ha meg der, selfølgelig! En 6t lang kjøretur,er hva man selv gjør det til.

Den dagen bestefaren til min mann dør, skal jeg være med, for å støtte mannen min!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...