Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #1 Skrevet 30. november 2011 Stemmer dette? Hørte det på et seminar i dag.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #2 Skrevet 30. november 2011 Halvparten av alle jenter, det var mange. Skummelt
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #3 Skrevet 30. november 2011 Da må de nesten definere seksuelle overgrep.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #4 Skrevet 30. november 2011 Det gjelder vel i løpet av livet? I min omgangskrets tror jeg ikke det er tilfellet. Vi er 10 jenter og det er en som har opplevd overgrep, det er selvfølgelig 1 for mye.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #5 Skrevet 30. november 2011 I løpet av livet, og de regner med alt. Som at en mann stakk tunga si inn i munnen min da jeg var 14. Ekkelt, men jeg ble ikke traumatisert av dette akkurat.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #6 Skrevet 30. november 2011 Høres ikke riktig ut, er nok mange, men ikke 1 av 2.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2011 #7 Skrevet 1. desember 2011 Er du sikker på at alle i din omgangskrets forteller det da 22:50? Jeg har vært utsatt for seksuelle overgrep og har aldri fortalt det til en sjel
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2011 #8 Skrevet 1. desember 2011 Det kommer vel litt an på hvor man trekker grensen for hva et seksuelt overgrep er. Om man skal se på det i en ganske vid forstand, så stemmer det nok. Jeg ble stoppet av en gammel mann på gata en gang som lurte på om jeg visste hva klokka var. Plutselig grep han tak i toppen min og dro den ned og prøvde å ta meg på brystene. Jeg dyttet han vekk og skrek at han var en ekkel gris. Så gikk jeg fra det både i fysisk og mental forstand. Jeg har aldri hatt noe problem, opplevde det ikke som traumatisk på noe vis, men helt nøkternt så var det et overgrep med seksuell hensikt, og jeg er en av de 5.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2011 #9 Skrevet 1. desember 2011 Så vidt meg bekjent utsettes 1 av 20 for overgrep av en slik karakter at det gir traumer og/eller ettervirkninger av ett eller annet slag. Dette er i løpet av et livsløp, altså får man da med overgrep utført i voksen alder, inkludert voldtekt av partner. Dersom de regner 5 av 10 går jeg ut fra at alle overtramp av intimsonen, som ikke gir traumer eller ettervirkninger regnes med. Og fortsatt gjennom et livsløp.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2011 #10 Skrevet 1. desember 2011 Jeg skjønner ikke hvorfor alle skal forsvare hvor mange som opplever seksuelt overgrep. Selv om ikke du som ble tatt på puppene fikk mentale skader av det skal ikke en eldre mann gjøre sånt og kanskje en annen jente hadde reagert annerledes på dette. Og kanskje denne mannen har gjort verre ting med andre jenter, derfor skal man anmelde all slik oppførsel. Og jeg vet det er mye mer seksuelle overgrep enn vi tror men nordmenn er veldig blåøyde å tror ikke slikt skjer i Norge. Fint HI at du skriver dette her så folk skjønner at det er flere enn man tror.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2011 #11 Skrevet 1. desember 2011 Som sagt over her: Spørs hva som defineres som seksuelle overgrep. Selv har jeg blitt utsatt for et "overgrep" på metroen i Paris. I verste rushen er det veldig fullt og trangt. En fyr bak meg holdt meg fast og gnudde seg på meg. Ble så paff at jeg ikke klarte reagere (lammet på en måte). En veldig ubehagelig opplevelse, men ble jo ikke traumatisert. Synes likevel statistikken høres litt drøy ut. Halvparten av alle menn er jo ikke overgripere!?
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2011 #12 Skrevet 1. desember 2011 Neida, halvparten av alle menn er ikke overgripere. Men en mann kan vel forgripe seg på mange jenter/gutter. Samtidig som kvinner kan forgripe seg på yngre utgaver av sitt eget kjønn. Har selv blitt tafset på av en gammel lærer under privatundervisningstime, var 13 år og visste knapt hva sex var, og hadde overhode ikke noen lyster enda. Husker det den dag i dag, og kan si at jeg var noe traumatisert på grunn av hendelsen, som innebar tafsing på pupper, i skrittet osv. Fortalte det aldri til noen, siden foreldrene hadde sagt at jeg sikkert la opp til det selv (de er ekstremt restriktive når det gjelder sex, snakket aldri med meg om det og ble sure fordi jeg hadde kjæreste før ekteskapet). Det verste var vel den hjelpeløsheten jeg følte over å ikke kunne rømme, og at jeg bare var helt lammet.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2011 #13 Skrevet 1. desember 2011 Har jeg ingen problemer med å tro. Når jeg var 16 år satt jeg å snakket med 6 venninner og da kom det fram at 4 av oss har blitt utsatt for seksuelle overgrep. Helt forskjellige settinger men relativt grovt alikevel. 1 var under skolealder når det skjedde, en var under ti og det skjedde flere ganger, selv var jeg tolv(og det var muligens mer en 1 gang jeg har blokkert store deler av den tiden og har ingen ønsker om å grave i det.). Hun siste var 15. Etter den tid vet jeg at hun ene har vært utsatt for voldtektsforsøk(av fremmed) og jeg har blitt voldtatt. (av partner som ikke var min partner etter det for å si det slik) Vi bodde ikke i samme omerådet når disse tingene skjedde og det var alle forskjellige menn som hadde utført disse overgrep. Noen har vært utsatt for værre ting en andre. Desverre skjer det i mye større grad en man tror. Og for dere som sier at jeg ble tatt på puppa men har ikke traumer av det, flott for deg at du ikke har det men for en annen kan den hendelsen ha satt mye større spor og det er helt klart et overgrep like fullt. Og om man ikke kommer seg unna kan det fort bli mer en å bli tatt på puppa.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2011 #14 Skrevet 1. desember 2011 Det kan nok stemme. Mange ting nevnes jo aldri. Min fetter forsøkte? å penetrere meg som barn. Husker ikke om han fikk det til men det vr vondt. Han var 14 og jeg 4 tror jeg. Plager meg ikke men har aldri nevnt det til en sjel. Tenker ikke på det heller. Men antar at jeg faller under de 5 av 10.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå