Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #1 Skrevet 30. november 2011 Kommer dere til å blåse i rutiner den kvelden og la barna bestemme litt selv, eller skal de legges i rett tid? Tenker på sånn 8-9 mnd ++ og opp til 2-3 år.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #2 Skrevet 30. november 2011 Min er to år (og 9 mnd) og han skal få være oppe så lenge han orker, til en viss grense i hvertfall =) Men om han hadde vært 9 mnd ville jeg nok hatt han oppe under middag og gave oppakning også lagt han =)
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #3 Skrevet 30. november 2011 Jenta våres på 10 mnd nå (altså 11 mnd da) - legges ca til vanlig tid. Hun forstår jo ikke noe av det. Får åpne noen pakker med meg på gulvet før på dagen. Et mareritt med overtrøtte småtroll. Neste jul prøver jeg nok heller på en sen formiddagslur så hun kan være våken lengre
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #4 Skrevet 30. november 2011 Nei, skal legge henne til vanlig tid hvis rutinene har vært opprettholdt og det akter jeg å få til. Gjør jeg ikke det så blir alt galt.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #5 Skrevet 30. november 2011 Hun på 1 år kommer nok til å legge seg til vanlig tid. Men hun på 3 år kan få være oppe litt lenger enn vanlig:) får se hvor lenge hun holder ut. Hun er jo som regel veldig trøtt kveldene, og spør ofte om å få legge seg:p Men blir jo selvsagt litt annerledes på julaften ;-) Tror vi tar det som det kommer...!
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #6 Skrevet 30. november 2011 Tror jeg ser det litt an på hvordan hun er. Hun er nesten 10 mnd på julaften, og blir derfor ganske sutrete og grinete om hun er trøtt og sliten. Med eldstemann så var han oppe så lenge han orket og det var som regel lenge uten problem. Han er født i august, så første jul var han bare 4 mnd og sov masse selvfølgelig, men jul nr 2 var han 1,5 år og koste seg veldig på julaften:-)
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #7 Skrevet 30. november 2011 På julaften og nyttårsaften får de være oppe så lenge de er i humør til det. De er 1.5 og 3 år. Selv om de aller minste ikke skjønner hva slike dager går ut på merker de atmosfæren og koser seg for det. Så selvfølgelig skal de da få strekke leggingen litt.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #8 Skrevet 30. november 2011 Min gutt på 6 mnd, følger de rutinene han har til vandlig gutten på 3,5 år, får nokk være våken litt ekstra
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #9 Skrevet 30. november 2011 legges tålelig innenfor rutinene, bare starter julekvelden tidligere. min er 2,5 år
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #10 Skrevet 30. november 2011 her får toåringen være oppe til hun selv vil sove eller til hun er ferdig med sine pakker.. alt etter hva som kommer først.. hun er ofte trøtt om kvelden og ønsker selv å legge seg før halv 9.. regner med julaften ikke er noe stort avvik på trøtthetsgraden hun er akkurat to forresten.. om hun er i storform utover kommer hun nok likevel til å bli lagt før 9.. greitt å få litt tid bare oss voksne også, blir nok tidlig morgen dagen etter uansett..
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #11 Skrevet 30. november 2011 Vi har to barn på et halvt år og 1 år og 10 mnd. Barna får middag ca kl 16. I år kommer svigers til oss, ca kl 1630. Når svigers har installert seg, åpner vi julegavene til barna (sammen med de selvsagt) og drikker kaffe og spiser julekaker. Deretter får barna kvelds og legger seg, da spiser vi julemiddag. Ribbe er ikke noe særlig å tygge for småttisene likevel, så i år gjør vi det slik. Neste år skjønner nok eldstemann mer, så da kjører vi den tradisjonelle veien. Vi utsetter middagen i år slik at barna rekker å åpne pakkene sine før de stuper i seng, de er begge to slitne kl 19, så ser ingen grunn til å ha de oppe lengre.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #12 Skrevet 30. november 2011 I fjor var hun litt over 1 år, og da la vi henne omtrent samme tidspunkt som vanlig. I år regner jeg med at vi sannsynligvis strekker tiden litt lengre (er vanligvis i seng til kl 19), men hun er garantert i seng før kl 20. Ettersom hun har sluttet å sove på dagen, så orker hun ikke noe lengre enn det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå