Gå til innhold

Jeg hadde uten tvil drept

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dersom noen gjorde noe vondt mot barna mine. Ikke tvil i mitt sinn.

Akkurat sett en grusom film som involverte overgrep på barn. Blir alltid usannsynlig dårlig av sånne ting. Ser for meg mine egene barn, og tenker for meg selv, at..... ja, jeg hadde drept

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke drept, men hadde gjort livet til personen ganske jævlig.

Hadde aldri ødelagt barnet mitt sitt liv med å drepe en person. Da hadde jeg jo ikke kunnet vært der for barnet mitt.

Skrevet

"utilregnelig i gjerningsøyeblikket"

Skrevet

Men hva hadde det gjort mot barnet ditt da? ikke bare hadde det opplevd noe vondt, men i tillegg så skal det leve med at mamma sitter i fengsel for mord, og barnet må vokse opp uten deg

Skrevet

Nei, ikke om det ikke var i selvforsvar og livstruende for mine barn der og da.

Grunnen er at dersom jeg hadde tenkt som deg, så hadde jeg blitt fengslet(hevn er ikke selvforsvar). Og barna mine hadde trengt meg.

Men det hadde blitt anker helt til høyesterett, dersom jeg ikke var fornøyd med straffen.

Skrevet

Så klart hadde jeg vært kapabel til å drepe noen som hadde skadet barnet mitt...Hadde gjort som i en god film, fått det til å se ut som selvforsvar;)) He he.

Skrevet

Drept et annet menneske kunne jeg aldri gjort.

Jeg er også av den oppfatning at døden er en altfor lettvinn løsning for et menneske som egentlig fortjener å leve lenge og smertefullt i et helvete.

Jeg ville lagt mye krefter i å gjøre livet surt for vedkommende, men drept? Aldri.

Skrevet

Skulle vel alltids klart å slippe fengsel.

Og man er gjerne utilregnelig i en sånn situasjon unasett.

Skrevet

Dersom du blir funnet utilregnelig i gjerningsøyeblikket, ,så skal det være kraftige psykologiske grunner til det, og man blir uansett tvangsinnlagt.. Så selv om du blir funnet utilregnelig, kan du ikke være der for barna dine i en situasjon der de trenger deg mest..

Det er lov å tenke seg om før man slenger ut slike kommentarer..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...