Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #1 Skrevet 30. november 2011 Jeg skal flytte og bytter da fastlege. Er midt i et svangerskap, og tenker at juprnalen kanskje bør følge med til ny lege? Eller er det unødvendig? Har ingenting å skjule, så tenkte det var lurt å sende den videre til neste lege. Hvordan gjør jeg det? Regner med det koster penger også.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #2 Skrevet 30. november 2011 Be om utskrift fra forrige fastlege, evt på cd hvis legen kan det. Ta med papirene til den nye legen. Kan godt være du må betale litt til den gamle legen for å få utskrift. Lykke til med ny lege:)
Gjest ->>- Skrevet 30. november 2011 #3 Skrevet 30. november 2011 Det er opp til deg. Du ringer tidligere fastlege og ber dem oversende til ny fastlege. Noen gjør det gratis, de fleste tar betalt rundt en hundrings.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #4 Skrevet 30. november 2011 Du må ringe ditt gamle legekontor og be de sende over. Koster ca 70 kr
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #5 Skrevet 30. november 2011 Tror jeg betalte 100-150 kr for det jeg. Du må ringe legekontoret til den gamle legen din og opplyse dem om at du har bytta lege (og hva/hvor denne legen er). Ha gjerna adressen til det nye legekontoret ditt klart også. Ikke noe prøblem egentlig =) Og som du sier, sikkert greit i og med at du er midt i et svangerskap også =)
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #6 Skrevet 30. november 2011 Journalen skal alltid videre til neste lege. Den nye legen vil nok spørre etter den. Du tar kontakt med legekontoret der du har nåværende fastlege, opplyser om at du får ny fastlege og vil ha sendt journalen din dit. Du bør ha adressen til den nye legen for hånd. Koster litt ja, rundt 100 kr.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #7 Skrevet 30. november 2011 Jeg har nettopp byttet lege. Siden jeg ikke har noen spesiell sykdomshistorie som kan være av interesse for ny lege ble jeg enig med den nye legen at det ikke er nødvendig at hun får journalen min. Du kan jo vurdere i samråd med din nye lege, men så lenge du har helsekortet ditt står jo alt som er av interesse mtp graviditeten der, gjør det ikke? Om det koster penger vet jeg ikke, ingen som har sagt noe til meg om det.... men når du sier det så skal de vel sikkert ha et ekspedisjonsgebyr, alt annet ville vel overrasket meg.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #9 Skrevet 30. november 2011 Det der er sprøyt 22.26, ingen grunn til at den skal videre for normalt friske mennesker.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #10 Skrevet 30. november 2011 Min lege spurte aldri etter gammel journal. Hatt denne legen i to år nå.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #11 Skrevet 30. november 2011 Jeg har byttet fastlege 3 ganger de siste 3 årene. Hver gang har det tatt litt tid å få oversendt journalene, og alle legene har spurt etter journalen. Det samme med min mann. Og det er ingen viktige ting vi har vært til legen for. Eller spesielle ting i journalen som legen trenger å vite.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #12 Skrevet 30. november 2011 Vi har nylig flyttet og derfor bytte lege. Måtte selv ringe til det gamle legekontoret og be de sende journalene våre over til nye. Kostet ca 170,- per. pers. ....ikke gratis fr noen av oss, ikke barna engang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå