Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #1 Skrevet 30. november 2011 Hei. Jeg er 26 uker på vei med nr to. Nesten tre år siden jeg gikk gjennom et svangerskap sist, og kan ikke huske å ha så mye kynnere. Sist svangerskap var jeg sykmeldt fra uke 22. Veldig rolige dager, med andre ord. Nå jobber jeg 80% som lærer (sykmeldt 20%). Det er fullt kjør med hus, jobb og familieliv. De siste ukene har jeg opplevd tiltakende kynnere. De kommer noen etter hverandre og er ikke særlig vonde. Magen blir litt hard og jeg opplever tissetrang når de kommer. Fortalte dette til legen min forrige dagen på kontroll. Hun sa at hvis det fortsatte, måtte jeg ta det mer med ro - at det var et stresstegn. Kan nevne at jeg bærer lavt og har mye press ned på skambeinet (det er slik det kjennes ut, i alle fall). Noen med erfaring? Er det egentlig noen fare for at ungen kan komme ut nå, eller er dette bare vanlig livmortrening?
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #2 Skrevet 30. november 2011 Du bør høre på legen din. Kynnere er livmortrening, men kan også indikere stress. Det er lurt å ta det mer med ro når man plages med kynnere. Jeg var sykemeldt fra uke 10 på grunn av bekkenet, og hadde også sånne rolige dager uten noe stress. Men jeg var ekstremt plaget med kynnere. Det var såpass at jeg ikke klarte å puste mens det stod på, og det gjorde satans vondt. På kvelden kom de regelmessig, og jeg kunne bruke 30 minutter på å gå en 10 minutter lang tur (klarte ikke å røre meg når jeg hadde en kynner). Sånn hadde jeg det altså fra uke 17, til jeg fødte i uke 39. Så jeg var ganske utmattet på slutten, kan du si. Jeg var innlagt på sykehuset i uke 29 med premature rier, og babyen hadde store planer om å komme for tidlig. Jeg lå på sykehuset i fire døgn før jeg fikk dra hjem. Og da med beskjed om å ligge pal på sofaen de neste ukene, jeg fikk ikke engang lov til å støvsuge! Kynnere er ikke noe å ta lett på. Slapp av så godt det lar seg gjøre, og hvis du får vondt, må du snakke med legen din igjen. Håper du får det litt lettere enn jeg hadde det :-)
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #3 Skrevet 30. november 2011 ...en liten ting i tillegg til forrige innlegg. Uvi kan trigge kynnere (og premature rier), så det kan være verdt å ta en test. -Gravide kjenner ikke nødvendigvis "vanlige" uvi symptomer. Selv har jeg vært mye plaget med kynnere, siden uke 16. Og har blitt sjekket jevnlig for om livmorhals krymper, og uvi. Hittill er det "bare" kynnere (er 23uker nå), som kommer og går. Noen ganger er de veldig rgm og vonde, men gir seg etter noen timer. Disse kommer selv i hvile, kan våkne av de.. Siste uken nå så tiltok de i styrke og hyppighet, så jeg tok en uvi test i dag...den var pos. og jeg ble satt på selexid. Håper kynnerene roer seg nå Plagsomt, men hitill ufarlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå