Gå til innhold

Amme i på cafè i Oslo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har et litt praktisk spørsmål når det kommer til baby, bytur og amming. Vi venter vår førstefødte om to uker, og jeg lurer på hvordan dere Oslo-damer gjør det når dere har noen ærender i byen. Hvis babyen skal ha mat, hvor setter dere dere da? Finnes det noen hyggelige og ammevennlige cafèer som vi med god samvittighet kan sette oss ned på?

Håper på mange svar! På forhånd takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser det ble litt kluss med overskriften, men dere skjønner vel hva jeg mente :)

Skrevet

Jeg har ammet alle mine fire barn på cafe i oslo.. Men veldig diskret =D Bare å gi baby mat, er mange som kommer til å reagere negativt, det er mange som reagerer positivt, og det er mange som ikke reagerer.

SÅ gjør det som er riktig for deg og din baby....

Skrevet

Har ammet en million ganger i Oslo tror jeg, på mange forskjellige steder. Har ALDRI fått negative reaksjoner.

Ikke på Grønland engang:)

Skrevet

Jeg har amma overalt i hele byen. Benker, cafeer, t-bane etc. Har aldi opplevd at noen har sagt noe som helt eller sett på meg, jeg ser ammende mødre overalt. Eneste reaksjonen er at noen har smilt til meg. Og jeg har amma mest på Tøyen og Grønland. Liker cafeene med sofaer og stellebord best, men det er også mulig å stikke innom helsestasjonene for å amme, og babyshop hadde iallefall ammehjørner før. Noen ganger har jeg gått inn på en café for å amme først hvis babyen har vært veldig urolig, for å så kjøpe en kaffe først etterpå. Ingen bryr seg.

Tips: Bugges på Løkka har stellerom og mange mammaer på dagtid. Inne på kjøpesentrene er det benker man kan bruke. Et annet tips er å amme i bæresjal, det er veldig diskret. Cafeen midt inne i Botanisk hage er super, der er det mange som ammer og de har stellerom. Pluss at de har mikro til å varme barnemat etc. Vil også anbefale boka "trilleturer i Oslo" hvis det har kommet en oppdatert versjon, der er det også kart over barnevennlige cafeer. Finnes en app for iPhone også tror jeg, med kart og tips over barnevennlige cafeer og steder.

Jeg har alltid hatt ammetopper med luker midt på brystet fremfor å dra ned eller opp hele genseren. Tror ikke noen har fått noe særlig glimt av mine pupper i det hele tatt;D

Lykke til med baby og amming!

Skrevet

Jeg har og ammet i Oslo. Null problem. Tror folk liker å se pupper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...