Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #1 Skrevet 30. november 2011 Her er de åtte minst likte statusoppdateringene: 1. «Stakkars meg, jeg har det så ille!» Statusoppdatering som kun er negative og oppfattes som klaging. Dette inkluderer klaging rundt egen sykdom, og/eller barnas sykdom. 2. «Del denne eller så får du 5 års ulykke!» Kjedeoppdateringer er ikke populære blandt våre Facebook-fans. I denne kategorien faller også de som deler flere visdomsord om dagen og som forventer at disse deles videre. 3. «I dag har jeg trent, trent, trent!» Skrytemeldinger om daglige treningsbragder får du holde for deg selv, mener de som deltok i vår uhøytidelige undersøkelse. 4. «Jeg har en perfekt kjæreste og perfekte barn!» Perfekt familieliv er heller ikke populært. Denne kategorien inkluderer også ammetåke-meldinger fra lykkelige førstegangsmødre. 5. «Kjæresten min kan ingenting!» Samtidig som folk ikke vil høre skryterier om et perfekt familieliv, vil de heller ikke lese at noen rakker ned på egne venner, familiemedlemmer, naboer eller andre medmennesker. 6. «Nå sitter jeg på do og...» Meget detaljerte og hyppige oppdateringer. Her blir det rett og slett for mye av det gode. 7. «Sjekk denne YouTube-videoen!» Mange svarte at de ikke var interessert i å bli tipset om nye YouTube-sanger hver eneste dag. 8. «Kjøttkaker i brun saus til middag i dag.» Middags-oppdateringer er ikke spennende nok, mener de som deltok i undersøkelsen. Spesielt ikke ledsaget av bilder av maten. http://www.tv2.no/gmn/dette-hater-vi-aa-lese-om-paa-facebook-3646694.html#.TtUgtHiRmjA.facebook
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #2 Skrevet 30. november 2011 Kjener meg igjen! Har ei venninne med konstant syke unger (eller er de det?), jeg gidder ikke kommentere lenger.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #3 Skrevet 30. november 2011 hehe, sant så sant! Noen oppdaterer jo facebook flere ganger daglig, med helt intetsigende ting!
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #4 Skrevet 30. november 2011 " Har vært på shopping, bursdagsgave til xxx!! Ble 4000 kr, men fant jo litt mer da, så da endte det på 7000..men det er xxx verdt ja!! " Kom litt svar på wow-så mye?, hvorpå vedkommende svarte "ja, jeg bruker jo 1,5 mill i året da, så det er jo ikke så mye dette". Da kjente jeg at det var på tide å finne blokkeringsknappen...
Behnari Skrevet 30. november 2011 #5 Skrevet 30. november 2011 Hva er lov å skrive? Jeg skryter av meg selv så mye jeg kan (vel ikke om pengeforbruk/lønn, det blir vel sykt), folk skryter for lite av seg selv.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #6 Skrevet 30. november 2011 JEg synes man kan få skrive hva man vil, og skryte av seg og sine, men akkurat privatøkonomi bør være nettopp privat..
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #7 Skrevet 30. november 2011 "Jeg synes folk må få skrive det de vil jeg." Ja, selvfølgelig, er det noen som har sagt noe annet? Du skriver da nøyaktig det du vil på fb, du må bare ikke forvente at folk synes det er interessant. Og nå har det altså kommet en liste over hva de fleste synes er aller minst interessant. Enkelt og greit.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #8 Skrevet 30. november 2011 "Nei, nå får jeg ta meg sammen og gå tur med hunden" "Nå er jeg på tur med hunden, den ble så glad da jeg fant frem båndet" "Nå er jeg hjemme fra turen, jammen var det godt å få lufte seg". Fra samme person iløpet av en god time i ettermiddag:) Aaaarrrrrrrgggggghhhhhh:))))))))
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #9 Skrevet 30. november 2011 jeg skriver da virkelig akkurat hva jeg føler for-bortsett fra privatøkonomi-men jeg gir blanke i hvorvidt folk liker eller kommenterer eller deler. Det er jo ingen konkurranse heller. Har ting jeg synes er fryktelig kjedelig å lese om, men da lar jeg bare være å skrive noe på kommentarer
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #10 Skrevet 30. november 2011 folk må selvsagt få skrive det de vil, men jeg lurer mange ganger på HVORFOR de vil kjede folk. Eller skriver de ikke med tanke på å faktisk kommunisere og dele med andre? Bruker de statusfeltet som dagbok? I så tilfelle skjønner jeg enda mindre.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #11 Skrevet 30. november 2011 Om det er en hvit golden så har vi samme venn på fb.....for ikke snakke om alle bildene av bikja i alle mulige vinkler.... som sover under dynen i samme seng som eieren.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #12 Skrevet 30. november 2011 Her kommer det jo helt tydelig frem hvordan vi følger janteloven.... noen er stolte av at de har trent, og skryter av det og allmennheten kan ikke tåle det. Noen har det bra med familien, hysj ikke skryt.... Ikke fortell hva dere har til middag, det er skryt... bla, bla. Vi nordmenn må virkelig lære oss å kunne skryte mer både av oss selv og hverandre. Vi må åpne oss mer. Har bodd 4 år i utlandet og det er uten tvil de beste åra i mitt liv, her er det ok å si "jeg er flink" og man er går ikke rundt å skuler på hverandre som her i Norge.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #13 Skrevet 30. november 2011 Jeg tror ikke det handler om janteloven denne gangen. Det er bare noe usedvanlig stusselig og kjedelig over slike meldinger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå