Gå til innhold

kan dere se hit litt? Trenger noen råd...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille på 6mnd har aldri vært en stor melkedrikker (han har kun fått mme pga ammeproblemer) Nå drikker han i gjenomsnitt 120ml vann + pulver. Rekorden er 160ml ferdig utblandet og det har han vel klart 3 ganger. Han spiser nå 3 faste måltider, grøt formiddag og kveld,middag og gjerne frukt midt på dagen. Nå vil han ikke ha melk i det hele tatt unntatt på natta,da er han kjempe sulten og drikker da 3 flasker (135ml tilsammen pr flaske) i mellom 19-07. Trenger han ikke fortsatt en del melk når han er 6mnd? Og hvordan få han til og sove lengre på natta uten mat?

Han elsker alt av middager,grøter og vann,han er lang og slank. Han kunne veid mere med tanke på lengden,men hs har aldri sagt noe.

Ble kanskje veldig rotete det her... trenger han fortsatt mye melk? Og hvordan lure i han den og generelt mere mat på dagen,så han ikke blir så sulten om natta??

Takk for svar:)

Videoannonse
Annonse
Gjest Madolyn & Muffin
Skrevet

Jeg trur du bare må smøre deg med tålmodighet. Babyen er bare 6 mnd gammel, og man blir jo faktisk anbefalt å fullamme helt til babyen er 6 mnd, for deretter å starte med smaksprøver. Så jeg syns gutten din allerede er veldig flink til å spise; det er nok ikke mange babyer som har hele 3 måltider med fast føde i orden når de bare er 6 mnd gamle! Etterhvert som gutten modnes og aksepterer enda mer fast føde på dagtid, så vil nok de nattlige måltidene avta.

Og hvis han er lang og slank, så trenger han definitivt all næring dere gir ham ;)

Skrevet

Hehe han tror nemlig han er 2 år skjønner du:-) Vil bare stå,nekter å ligge bakover,skal jeg erte han legger jeg han bakover i armene mine og sier at han er mamma sin lille baby,hehe da blir han forbanna:-D

Meeen hva med denne melka??? Han lukker munn,vrir hodet unna og nekter. Det er jo selvfølgelig før han får annen mat. I dag var vi borte,hadde bare med mme og han drakk kun 120 ml på 6 timer,men middsg når vi kom hjem det ville han ha:-) Mat start var forresten etter samarbeid med hs når han var 4 mnd.

Skrevet

Hei min<3

Har tenkt mye på deg i det siste... Føler det er ett evig styr til de fleste måltider, den greieste tida er å gi henne mat på natta for da er hun sulten og drikker nesten i søvne! Men litt værre på dagtid siden vi ikke har noen fast-føde måltider ennå, kun smaksprøver, og hun er ikke så interressert i det heller :(

Når du lager grøten, lager du den på vann eller melk? Jeg fikk beskjed av legen om å lage den på mme siden hun ikke får i seg så mye som hun burde i løpet av ett døgn. Hvor lang tid lar du det gå mellom hvert måltid på dagen? Hvor ofte våkner han på natta? Her er det lettest om jeg lar det gå rundt 4 t på dagtid!

Skrevet

Hei Tosta<3 Ja du vet jo hvordan det er med barn som ikke er så glad i melk...:/ Ja kanskje jeg skulle prøvd grøt med mme,det er sikkert lurt. Hvilke har du prøvd? Når jeg endelig hadde slått meg til ro med at han drakk lite av gangen,dukket plutselig det problemet her opp. Blæ. Nå er jo jeg heldigere enn deg da,siden min vil ha fast føde,men det var jo ikke meninga at det skulle ta helt over for mme drikkinga. På dette døgnet her har han vel drukket 400 ml max og er ikke det litt lite når de er så små? Hvor mye drikker din lille nå?

Lar det jo gå i allefall 3 timer i mellom,men i dag hvor han gikk fra 09.30-15.00 før han ville ha,så er det jo lenge.(da drakk han vel 100ml)han sovner vel rundt 19,viul ha mat rundt 24 og rundt 04 tida igjen. Da er han kjempe glupsk,men blir alikevel fort mett og sovner. Blander alltid ekstra med et håp om at han drikker mer...

Er du og veier din jevnlig?

Min går jo opp i vekt,men så vokser han jo så innmari på lengden. Så på kurven som viser vekt i forhold til lengde så går vekten nedovernedover...prøvde og spørre hs,men hun spør alltid meg: Ja hva syntes du? Har du fått beskjed om hvor mange ml hun bør drikke?? Jeg føler aldri jeg får" klare" svar...

Skrevet

Nei, det er ikke kjekt dette her! Hvertfall ikke når de er så små og vektoppganga ikke er optimal.

Men de har funnet ut at mi lille frøken har melkeallergi, så det har hjulpet litt på vekta nå de siste ukene, for tidligere tok nok ikke kroppen opp næring siden hun fikk melk hun ikke tålte. Hun får nå melk på resept fra apoteket. Så vi har bare prøvd sinlac grøt, som er uten melk og gluten. Men vet at holle sin grøt fra helsekosten også er uten melk, som jeg tenkte å prøve neste gang.

Jeg prøver å godta at hun drikker lite men noen dager er værre enn andre, jeg skriver ennå ned, klarer ikke helt la være... Har fått beskjed på HS at væskeinntaket skal være 150 ml pr. kg i døgnet, mange sier også ca 15 % av vekta, utgjør ca det samme har jeg funnet ut!

Helt likt her og med mat rett før 19, mellom 23-24 og mellom 03-04 igjen. Hun er kjempe sulten da men som du og skriver, blir fort mett! Må alltid tømme ut rester med melk :(

Jeg veier 1 gang i uka, det er fordi hun er snart 5 mnd og veier 5200g. Men hun er også nokså lang i grunn, 63cm. Har veldig god oppfølging fra helsesøster så er veldig fornøyd med det!

Skrevet

Jeg ringte faktisk hs i dag siden i dag,går kveld og i natt har vært full melkenekt. Hun tror kanskje han er forstopper for da nekter de vistnok rett og slett og drikke melk. Husker vi diskuterte samme på 5mnd kontrollen siden han drikker så lite. Hvordan er avføring til din lille? Siden min alltid har bæsjet lite og nå virkelig sliter kan jo det være en grunn. Men han får alltid malt i melka og sviskemos i grøt. Nå skal jeg kun gi vann med laktulose heller glemme melka litt og i tilegg gi ren sviskemos. Tenkte kanskje din også kunne hatt forstoppelse problemer?

Skrevet

Hmm, hun har avføring daglig, og da er det fulle bleier, promper en del så virker ikke som magen plager henne egentlig! Men er jo greit å vite visst hun en dag nekter helt og det er lenge siden hun har spist!

Hvordan har denne dagen vært da? Drikker han vannet da? Hvor lenge skulle du gå uten å gi melk?

Skrevet

Han drakk 100ml kl 18 i dag,da hadde han ikke drukket noe siden de 60 ml kl 04 natt til i dag... Han får heldigvis i seg litt vann,selv om det ikke er så store mengder. Har ikke gitt så mye annen mat heller i frykt for at han skal bli mere forstoppet. Han har ikke vist noe sultfølelse før da kl 18 i kveld og han var desperat. Stakkars lille:( i følge hs skulle jeg bare prøve og gi melk,men ikke stresse så lenge han drakk vann. Er spent på 6mnd kontrollen på Mandag for da er jo legen der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...