Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #1 Skrevet 30. november 2011 Daglig er jeg i kontakt med et barn på 5år som aldri smiler. Selv ikke når det skjer noe morsomt. Hun er svært alvorlig, men allikevel ganske trygg. Hun er den som er "sjefen" i lek og er ganske dominerende både mot voksne og barn. Prøver man f.eks å kile under foten vil hun sette opp et sint ansikt, det finnes ikke et eneste smil. Hun virker ikke trist, men kanskje sint. Er det vanlig at noen barn "bare er slik"? Mine egne barn smiler flere ganger hver dag, så dette er så nytt og merkelig for meg. Eller bør man bli litt bekymret for jenta? Jeg har sett flere barnebilder av barnet, men heller aldri her et smil. Jeg kjenner ikke til henns familie så jeg vet ikke hvordan dem er.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #2 Skrevet 30. november 2011 Jeg vet at det finnes et syndrom som gjør at det faktisk er umulig for personen å smile; moebius syndrome. Kan jo hende at Hun har det.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #3 Skrevet 30. november 2011 Dette er i alle fall svært unormalt, og med mindre det er et syndrom som forrige annie nevner, vil jeg tro at det er noe galt et sted. Barn ler og smiler 3 ganger mer enn voksne.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #4 Skrevet 30. november 2011 Tenkte først på nevrologisk sykdom. Min gutt ble rammet av en sykdom får tre år siden, den nesten lammet han. Han trener motorikk enda, men ikke lett å trene opp ansikt, munn og gane.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #5 Skrevet 30. november 2011 Er nok greit å få det sjekket ut. Ikke for å lage storm i vannglass, men ABB smiler jo heller ikke visstnok, eller dvs. viser ikke følelser. Det er jo selvfølgelig et ekstremt eksempel, men det er uansett viktig å følge opp barn og å få utredet evt. sykdommer osv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå