Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #1 Skrevet 30. november 2011 Har fått sopp mellom brystene og kvier meg veldig for å kjøpe dette på apoteket. Tenker de at jeg er fryktelig uhygienisk? Dusjer hver dag og er nøye med hygiene, men store pupper og dermed svette mellom brystene har gjort at jeg ikke har sluppet unna dette (tror jeg). Huff. Synes det er flaut (og ja, jeg bryr meg veldig på hva andre tenker, dessverre).
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #2 Skrevet 30. november 2011 Det er ikke flaut! ALLE får sopp et el annet sted en el annen gang!
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #3 Skrevet 30. november 2011 De på apoteket bryr seg ikke om hva du kjøper. Men du kan nok være trygg på at folk som står i kø sammen med deg konkluderer med at du har champignon-farm i dåsa. Sats på at du ikke treffer noen du kjenner.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #4 Skrevet 30. november 2011 Uhygienisk? Om man har sopp er man da ikke uhygienisk. Heller FOR hygienisk. Sopp er en ting man som oftest ikke kan for selv. Og dette vet de apotekansatte... Nei, bli voksen og kom deg på apoteket og kjøpt det du trenger.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #5 Skrevet 30. november 2011 Å kjære deg, ikke hver redd for å gå å kjøpe det!! :-) Det er ikke noe uvanlig produkt, og jeg tror såvisst ikke de står og tenker "jasså, vasker hun seg ikke..." I en periode hadde jeg litt hyppige utbrudd i underlivet, men det hadde ingen ting meg hygiene å gjøre. Bare å gå like avslappet inn på apoteket som om du skulle kjøpe et brød på butikken:)
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #6 Skrevet 30. november 2011 Nei det er ikke flaut. Det er flaut å ikke behandle det fordi man er redd for hva andre mener! :-) kjøp din krem med god samvittighet. Du kan jo evnt forklare ditt problem til de som jobber på apoteket. Vet at de har mye kunnskap om gode produkter. Kanskje du kan få noen tips for å unngå problemet i fremtiden. Talkum eller lignende...
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #7 Skrevet 30. november 2011 Nei det er ikke flaut. Forøvrig kan man kike godt få sopp av overdreven vasking som for lite...
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #8 Skrevet 30. november 2011 Kjøp Klotrimazol.. Er akkurat samme virkestoffer, bare det står at det er for fotsopp. Ikke like "flaut"
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #9 Skrevet 30. november 2011 Klotrimazol er synonympreparat til Canesten. Akkurat det samme, bare litt billigere. Blir som Paracet og Pinex.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #10 Skrevet 30. november 2011 jeg har kjøpt det kjempemange ganger, aldri tenkt over det, har iallfall ingenting med hygiene å gjøre, jeg får soppinfeksjon bare jeg så mye som tenker på å ha sex, nytter ikke hva jeg gjør
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #11 Skrevet 30. november 2011 Tusen takk for svar dere. Er det lurt å bruke talkum mellom brystene for å unngå dette? Har gått med sopp (eller det jeg ved googling har kommet frem til at er sopp) i sikkert snart et år. Har bare ikke skjønt hva det er før nå, og lukten har først kommet de siste 3-4 mnd. Har tenkt at jeg er veldig uhygienisk og heller vasket meg ofte + byttet BH hver dag for å unngå lukt. Glad for at jeg googlet det og fant det ut, kan kanskje få det vekk ganske raskt nå. Håper jeg. Skal man bruke talkum hver dag? Er veldig sår i huden og har en rød og irritert stripe som strekker seg fra mellom brystene og ned under venstre bryst. Må vel kanskje tvinge meg på apoteket. Takk for svar, jenter, føles litt bedre å vite at det ikke er så uvanlig. Håper ingen ser meg når jeg kjøper det da, de tenker vel sitt. HI
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #12 Skrevet 30. november 2011 Jeg hadde nok opplevd det som litt flaut, men... som nevnt veldig mange som har problemer med dette...
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #13 Skrevet 30. november 2011 Viktig at det ikke ligger hud mot hud, prøv og legg en Mesoft mellom og bytt ofte. Bruk gjerne potetmel eller talkum når du har fått bort soppen med Canesten/Klotrimazol. Du bør smøre i minst 10 dager. Ps på esken står det at det er mot fotsopp. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #14 Skrevet 30. november 2011 Ville ikke brukt talkum før soppen var borte, det er noe jævelskap på sår hud. Om du opplever at soppen kommer tilbake etter en stund, kan du vurdere å begynne med talkum etter neste behandling. Det holder området tørt, sopp trives ikke med mindre det er fuktig...
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #15 Skrevet 30. november 2011 Seriøst? Flaut å handle canesten? Jeg hadde faktisk ikke ofra en tanke på at du hadde kjøpt canesten, om jeg hadde møtt deg på apoteket!
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #16 Skrevet 30. november 2011 Hei du 18:42, sånn hadde jeg det også et par år, men så spurte jeg på apoteket, og de anbefalte å bruke sånne melkesyreprodukter som gjenoppretter bakteriefloraen i vagina med jevne mellomrom. Damen sa at grunnen til at jeg fikk sopp av sex var fordi bakteriebalansen i skjeden kunne bli litt endret av sex, mer hos noen enn andre, og siden noen få soppsporer alltid finnes naturlig i skjeden, så får disse plutselig veldig gode vektsvilkår når du har sex, og soppen blomstrer opp. For å sørge for at det var en sunn bakterieflora som soppen ikke likte, sa hun at jeg burde bruke de melkesyregreiene regelmessig. Det står en vedlikeholdsdosering på pakka, en gang i uka holder etter en innledende behandling med hver kveld i 7 dager. Etter at jeg begynte med det, har jeg kunnet hatt sex uten å få nye soppangrep, hurra! F.eks. sånne flytende: http://www.apotek1.no/produkter/lactal-balance-gel-7x5ml-902226p eller disse er også gode: http://www.apotek1.no/produkter/lactal-balance-vagitorium-7-stk-903688p
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #17 Skrevet 30. november 2011 En vanlig årsak til sopp er vel også det å bruke antibiotika, så det handler ikke om hygiene, nei! Hadde heller ikke tenkt noe over det dersom jeg så deg på apoteket. Har selv hatt soppinfeksjon i armhulen, fryktelig vondt, men hjalp veldig med canesten. (Fikk faktisk tips om det her inne, og er evig takknemlig. )
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #18 Skrevet 30. november 2011 Tusen takk for svar, jenter. Føles ikke like ille å skulle kjøpe Canesten nå. Det er jo for å bli kvitt et problem jeg har hatt lenge. Allikevel henger det litt i meg at det er flaut, men jeg bryr meg i overkant mye om hva andre tenker. Må vil ta meg en tur på apoteket i morgen da. Det får briste eller bære. HI
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #19 Skrevet 30. november 2011 Har handlet Canesten flere ganger, men har ikke tenkt på det som flaut... Jeg spør til og med de som jobber på apoteket om råd! Om man kan ha sex og bruke kondom som prevensjon under en Canestenkur, til og med :-O Oi oi, såååå flaut... De har jo faktisk en utdannelse, og kan mye om bruken av det de selger, noen ganger kan man slippe en legetime for de enkleste tingene hvis du kan spørre en på apoteket. (Man kan forøvrig ikke bruke kondom som prevensjon under Canestenbehandling fordi virkestoffet ødelgger kondomet. Forøvrig er også sex anbefalt å vente med for å få bedre effekt av kuren)
<3 O&O <3 Skrevet 30. november 2011 #20 Skrevet 30. november 2011 Sopp er noe alle får. Jeg var på apoteket for ikke lenge siden og måtte spørre hva som var best av canesten og et annet produkt. Den ansatte var veldig profesjonell og jeg følte på ingen måte at det var flaut. Og det var et helt annet sted jeg hadde sopp...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå