Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #1 Skrevet 30. november 2011 Tror mandlene mine er store, det har gått utover både svelg og pust om natta. Skal ta en tur til legen i morgen eller Fredag, men lurer på om noen av dere har fjernet dem? Gjør det veldig vondt i ettertid, koster det noe? Altså, må man fjerne de privat og ut med masse penger?
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #2 Skrevet 30. november 2011 Jeg jobber som sykepleier på øre, nese, halsavd. Du betaler ikke om det er indikasjoner for å fjerne mandlene. Fastlegen din undersøker deg for så å evt henvise deg til ønh på sykehuset. Noen har nok endel smerter de første døgnet, mens alle får smertestillende så de fleste takler det fint.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #3 Skrevet 30. november 2011 Det var en tur ned i smertehelvete og tilbake. Og jeg er temmelig vant med operasjoner og smerter. Men når det er sagt, er jeg veldig fornøyd med å ha fått fjernet dem. Har nesten ikke vært syk i etterkant, og det er velsignet deilig å slippe metallsmaken jeg hadde konstant i munnen pga infeksjon i den ene mandelen.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #4 Skrevet 30. november 2011 Hadde grusomt vondt i 3 uker. Kunne ikke spise og det var også veldig vondt å svelge vann. Glad jeg har gjort det og glad jeg slipper å gjøre det igjen...
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #5 Skrevet 30. november 2011 Det var j*** vondt de første dagene, men jeg har aldri angret ett sekund! Fjernet de for 4-5 år siden, og har *bank i bordet* ikke hatt halsbetennelse eller vært plaget i svelget siden. Siden du er plaget så ville jeg ikke nølt med å fjerne dem, selv om det sikkert skremmer deg at det er flere her som sier det er vondt. Husk at du får tabletter mot smertene, så du overlever nok;) Men det er jo greit å vite på forhånd at det er litt ubehagelig. Dersom du har noen kilo for mye så er det en god slankekur også Jeg gikk ned 4 kilo på rett over en uke, noe som forsåvidt ikke var så kledelig på meg som var ganske tynn fra før;)
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #6 Skrevet 30. november 2011 Jeg har jobbet på privat ØNH-klinikk som bla fjernet mandler, og har selv fjernet mandler i voksen alder (var 22). Jeg klarte ikke å spise på 14 dager og gikk ned 8 kg. Det var så vondt at jeg knapt klarte å drikke vann, selv om jeg tok smertestillende. Som sagt over her, så koster det ikke mer enn egenandel på noen hundre kroner dersom ØNH-legen mener det er nødvendig. Kortere ventetid hos private klinikker som har avtale med staten enn hos sykehusene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå