Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #1 Skrevet 30. november 2011 Tror mandlene mine er store, det har gått utover både svelg og pust om natta. Skal ta en tur til legen i morgen eller Fredag, men lurer på om noen av dere har fjernet dem? Gjør det veldig vondt i ettertid, koster det noe? Altså, må man fjerne de privat og ut med masse penger?
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #2 Skrevet 30. november 2011 Jeg jobber som sykepleier på øre, nese, halsavd. Du betaler ikke om det er indikasjoner for å fjerne mandlene. Fastlegen din undersøker deg for så å evt henvise deg til ønh på sykehuset. Noen har nok endel smerter de første døgnet, mens alle får smertestillende så de fleste takler det fint.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #3 Skrevet 30. november 2011 Det var en tur ned i smertehelvete og tilbake. Og jeg er temmelig vant med operasjoner og smerter. Men når det er sagt, er jeg veldig fornøyd med å ha fått fjernet dem. Har nesten ikke vært syk i etterkant, og det er velsignet deilig å slippe metallsmaken jeg hadde konstant i munnen pga infeksjon i den ene mandelen.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #4 Skrevet 30. november 2011 Hadde grusomt vondt i 3 uker. Kunne ikke spise og det var også veldig vondt å svelge vann. Glad jeg har gjort det og glad jeg slipper å gjøre det igjen...