Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #1 Skrevet 30. november 2011 Etter svarene noe får her inne å dømme, kan det virke som om dere renner ned kontorene til spesialister hver gang dere møter et lite problem. Mye brukte spesialister er f eks: - Sexolog dersom sexlivet ikke er helt som det skal - Ernæringsfysiolog for å få litt informasjon om kosthold (som strengt talt ligger lett tilgjengelig ute på nettet) - Rett til psykolog dersom man møter bittelitt motstand, eller er litt for ettergivende osv.. Virker som om det er litt amerikanske tilstander noen ganger, hvor alle har hver sin terapeut, en egen personlig gynekolog, frisør, personlig trener, ernæringsfysiolog, coach osv... Er dette den virkelige verden, eller bare noe jeg har fått inntrykk fra på Dib?
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #2 Skrevet 30. november 2011 Om barna mine ble overvektige til tross for min beste innsats for å holde kostholdet sunt, ville jeg bedt om å bli henvist til en ekspert for å kunne få innspill på hvor jeg feilet (barnet ligger i magen ennå, og det er ikke en problemstilling de nærmeste årene). Sexolog og psykolog har jeg aldri følt behov for, men jeg har vært hos gynekologen da jeg hadde problemer fastlegen min ikke kunne hjelpe meg med. Det var hun som besluttet at jeg skulle henvises, ikke jeg...
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #3 Skrevet 30. november 2011 Jeg renner ikke ned kontorene til spesialister, men google etter informasjon eller spørre her.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #4 Skrevet 30. november 2011 Hehe, mye rart å se her ja!! selv kan jeg avskrive meg alle spesialistene dine, og håper jeg slipper å oppsøke noen av dem.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #5 Skrevet 30. november 2011 Selvfølgelig bruker jeg spesialister! Jeg bruker jo dere:-) Neida, men du må huske at det ikke er en person som bruker alle disse spesialistene. De er fordelt på ganske mange, og noen har kanskje tittelen selv, eller blant nærmeste familie og venner.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #6 Skrevet 30. november 2011 Vet du, det har jeg ikke tenkt på før nå.. Men når du sier det... Gynekologen min er spesialist, psykologen min er spesialist, det samme er øre-nese-hals-legen min også. Men det er ikke fordi jeg har bedt om det. Har bare vært hos fastlegen min og hun har sendt henvisning for meg. Men fastlegen min er allmennpraktiserende da
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #7 Skrevet 30. november 2011 Tja jeg går til psykolog da jeg har en dyp depresjon vist nok. De på DPS syntes visst jeg er mer deprimert en jeg syntes selv. Jeg har aldri hatt behov for ernæringsspesialist heldigvis men har hatt samtaler med et par gjennom jobb da jeg har jobbet med barn som er funksjonshemmet. Sexolog kommer jeg aldri til å gå til jeg syntes man må finne ut av sexlivet selv med å prate med partneren sin. en sexolog kan ikke fortelle meg hva jeg liker og ikke eller mannen min. Har ei venninne som prøvde å gå til sexolog sammen mannen sin og hun følte seg nesten tvunget til å gjøre ting hun ikke ønsket for nå hadde jo mannen fått bekreftet fra spesialist at det var henne det var noe feil med. sikkert noen som er flinke og hjelper men det er et felt man skal være veldig forsiktig når man blander seg inn. For venninnen min endte det hele med at hun gikk fra mannen for hele greiene ble et press på henne og hun følte at hun hadde oversteget noen av sine grenser og det ødela hele hennes sexglede og sexlyst. Tror ikke det er så normalt å løpe til spesialister for alt mulig men det er flott det finnes noen som er der når man trenger hjelp. Det er ikke alt man kan lese på nett og klare å tolke riktig selv. Og det er ikke alt som står som er riktig
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #8 Skrevet 30. november 2011 Spesialister.. går ikke til veldig mange, men har noen.. Skriver en liste over hvilken spesialister jeg bruker/ikke bruker..au Frisør.. NEI, klipper både meg og barna selv. Kokk, .. NEI, lager maten min selv AUpair, nei.... passer barna mine selv.. Lærer/pedagoger... til en viss grad. Skolebarna har spesialister rundt seg hele dagen, småbarna slipper det, og er hjemme med meg. Psykolog.. NEI Sexolog.. NEI Lege... JA.... fra tid til annen Skredder.. noen ganger, men syr litt selv også Snekker.. JA, snekrer skjeldent her Rørlegger Ja gynekolog.. JA jordmor... JA osv osv.. du skjønner bildet, bruker kun spesialister når jeg ikke klarer jobben selv. je
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #9 Skrevet 30. november 2011 Jeg har vært hos ernæringsfysiolog, men det gidder jeg ikke nevne her inne vanligvis. Ernæringsfysiologen hjalp meg ikke nevneverdig, men det var nødvendig å komme innenfor spesialisthelsetjenesten for å komme videre... Psykolog har jeg aldri vært hos, har samtaler hos fastlegen og føler at det er greit. Sexolog vil jeg ikke ha... Jeg stusser aldri på at noen har vært hos spesialister, jeg tenker at legen deres da sikkert har vurdert det slik at de trenger akkurat den hjelpen. Det jeg stusser over er jo at alle her inne tror at de må til psykolog dersom de ikke føler seg helt på nett - og at flertallet som svarer dem bekrefter dette "Du må få deg en time hos psykolog!". ...det er like sikkert som at flertallet roper "Kast ham ut!" dersom mannen din har gjort noe dumt. Alt her inne blir veldig svart/hvitt. Slik er ikke den virkelige verden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå