*Miss Flua* Skrevet 30. november 2011 #1 Skrevet 30. november 2011 Jeg er 37+0 idag. Har følt meg kjempe klar for fødsel og til å treffe lillegutt hele veien, men nå har det virkelig godt opp for meg hva som kommer til å skje. Det som i bunn og grunn har "ødelagt" for meg er at lillegutt ligger i tverrleie, og har fått beskjed om at hvis han snur seg riktig og jeg slipper keisersnitt så blir det mest sannsynlig setefødsel. Jeg må vel bare innse at fødsel ikke er noe jeg kan planlegge uansett..men jeg sliter virkelig med tanken på både keisersnitt og setefødsel. Akkurat nå kunne jeg ønske at jeg var som elefanten og skulle gå gravid i 14 måneder til... Flere som ikke føler seg superklare til fødsel?
Koala *g07* Skrevet 30. november 2011 #2 Skrevet 30. november 2011 Føler meg heller ikke klar. Føler det er litt mye jeg skulle ha ordnet. Er ikke alt jeg har fått skaffet heller, uten at det er videre krise sånn sett. Jeg skal da ha KS, og går nå å kjenner at jeg har begynt å grue meg for det. Har nok mer eller mindre forskjøvet det foran meg hehe. Men men. nå er det 6 dager igjen, så er livet på ny snudd på hodet hehe.
*Miss Flua* Skrevet 30. november 2011 Forfatter #3 Skrevet 30. november 2011 Har du hatt ks før? Godt det er planlagt da, de jeg har snakket med som har hatt ks har vært veldig fornøyde med det! Men det er jo det at en ikke vet hva en går til som er skummelt..jeg gleder meg til lillegutt er ute og alt bare er bra 6 dager ja, må være rart å ha en dato å forholde seg til! Og kanskje til og med litt ekstra skummelt, en blir lissom ikke tatt på senga ved at ting plutselig er i gang, men du har god tid til å tenke på alt som skal skje (jeg hadde sikkert tenkt aaalt for mye) Men så heldig du er som får babyen et par uker før jul, og bare kan nyte jula med nye gullet
katrine5 Skrevet 30. november 2011 #4 Skrevet 30. november 2011 Hei! Jeg har 8 dager til termin og begynner å kjenne litt på panikken. Tror det er fordi det nærmer seg og jeg er redd for det ukjente/nye livet. Føler jeg trenger å hvile mer for mye av tida har gått med til diverse ærend som tar energi. Forhåpentligvis kan jeg fra neste uke slappe mer av. Jeg skal selv på UL i morgen for å få bekreftet hvordan baby ligger, så er litt spent ja. Krysser fingrene for at han eller hun ligger i riktig leie så det kan bli normal fødsel. Du får ha masse lykke til og som du sier, det er lite vi kan påvirke så en får bare gjøre det beste ut av situasjonen:)
Venter nr3 er 22 år Skrevet 1. desember 2011 #5 Skrevet 1. desember 2011 hei. har selv en liten gutt i tverr leie.. men er bare i uke 31 er det virkelig sånn at om di ikke snur seg er det keisersnitt? prøver di ikke å snu di? eller har jeg sett på for mye amerikanske fødsler på tv? DI GJØR DET KANSJE IKKE I NORGE? med 1 mann tok jeg planelagt keisersnitt (da var jeg 18år) og hadde vært innstillt på det siden jeg var 19 uker på vei.. jeg tok det sååå pent,og gruet meg ikke.. og ikke gjorde det vondt heller... eneste som var ubehagelig i ettertid var etter riene... har hatt tre kjappe fødsler og... og kjenner jeg gruer meg om jeg må ta keisersnitt... men vet ikke hvorfor,for jeg har så bra erfaring med det.. nok en gang...ser nok for mye på disse fødestue programmene jeg
*Miss Flua* Skrevet 1. desember 2011 Forfatter #6 Skrevet 1. desember 2011 katrine5: Du får gi en oppdatering på hvordan knøttet ligger idag! Masse lykke til! Venter nr3: Det er visst ikke mulig å føde om de ligger i tverrleie, da må de ut med ks. Men sjansen for at de fortsetter å ligge sånn er minimal! Når riene starter er det mest vanlige at de legger seg riktig, enten med rumpa eller hodet ned. Derfor har jeg også fått beskjed om at jeg ikke skal vente så alt for lenge med å ringe føden når ting starter, de vil vel ha ting litt under kontroll og se at han legger seg ned Hos meg vil de ikke prøve å snu fordi jeg har morkaka foran på magen - og morkaka vil man ikke kødde med Hadde den vært bak, som er mest vanlig, så hadde de prøvd å snu! Huff, ser nok for mye på disse fødestue programmene jeg også hehe
Lille Ballerina Skrevet 1. desember 2011 #7 Skrevet 1. desember 2011 Jeg merker jeg er skikkelig ambivalent nå, har 12 dager igjen, og har egentlig følt meg klar en stund. Men nå begynner jeg å få litt kalde føtter, hehe. Storebror kom 12 dager før menstermin (17 før UL termin), så går å venter samtidig som jeg forbreder meg på at det godt kan bli overtid.... Blir litt smågal av dette merker jeg Vet også at det er en stor baby der inne, så får håpe det ikke blir langt på overtid i alle fall, hun skal jo tross alt ut også, og det er jo ikke den gøyeste delen akkurat. Har forresten ingen "symptomer" på nært forestående fødsel, så har ikke veldig troen enda. Det er forresten fullmåne 10. Desember, så det er min plan inntil videre Vel, vi kan vel ikke styre dette uansett hvor mye vi skulle ønske - vi får bare prøve å nyte den siste tiden og slappe av og lade opp til knøttene plutselig dukker opp Lykke til alle sammen!
katrine5 Skrevet 1. desember 2011 #8 Skrevet 1. desember 2011 Hei igjen! Babyen ligger i seteleie... Likte ikke det helt en uke før termin. Ble sendt på CT røntgen og dem skal ringe meg svaret i morgen... Redd for at det blir valgets kvaler mellom setefødsel og KS. Ingen av delene frister. Setet er vel større enn hodet, og KS er jo en operasjon som tilsier at det tar mye lengre tid før en kommer seg etterpå. Det er nok forstervann til at babyen kan snu seg, men det vet man jo ikke... Hjertesukk...
*Miss Flua* Skrevet 1. desember 2011 Forfatter #9 Skrevet 1. desember 2011 Så utrolig kjedelig å få den beskjeden bare en uke før termin... Akkurat de tankene du tenker er det som farer gjennom mitt hue også... det er som å velge mellom pest eller kolera. Kanskje du skulle tatt kontakt med jordmor eller noe å fått ho til å gå gjennom begge delene med deg? Jeg var hos jordmor idag, og ho har fått roet meg veldig i forhold til både setefødsel og eventuelt ks. Det er litt lettere å forberede seg om en vet prosedyrene rundt det!
katrine5 Skrevet 2. desember 2011 #10 Skrevet 2. desember 2011 Hei igjen, jeg skal nok til samtale med erfaren jordmor eller lege etter at jeg har fått resultatet fra røntgen. Har googlet litt på nettet, men vanskelig å vite hva man skal tro på av det som står der. Men har iallefall notert meg noen spørsmål som kanskje kan hjelpe meg til å ta "riktig" avgjørelse for meg. Ha en fin dag og helg!
*Miss Flua* Skrevet 2. desember 2011 Forfatter #11 Skrevet 2. desember 2011 Jeg har måtte stoppe å google og lese historier, det gjorde meg bare bekymret selv om det meste var positivt. Fant ut at jeg måtte ta en avgjørelse basert på hva de sa på sykehuset og samtale med jordmor! Masse lykke til! Ha en fin dag og god helg til deg og
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå