Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #1 Skrevet 30. november 2011 Jeg jobber som telefonselger. Jeg ble forkjøla og fikk vond hals og feber, så jeg var hjemme på fredag. Prøvde meg på jobb på mandag, men da pushet jeg meg så hardt at jeg mistet helt stemmen. Jeg har ikke vært på jobb siden mandag, for det er lite vits i å være på jobb når jeg ikke har stemme Jeg er fremdeles veldig sår og har relativt lite stemme enda, men tenkte å prøve meg på jobb igjen i morgen.. Jeg tror ikke det er så veldig lurt da jeg er ekstremt hes og har enda problemer med å snakke etter mandagens jobb.. Problemet er at jeg har ikke råd til å være hjemme lenger da jeg og har mistet et par dagers jobb pga sykdom til sønnen min.. Kan jeg ha krav på sykemelding av legen pga at jeg ikke har "jobbredskapen" min i orden? Det er ingen muligheter for tilretteleggning.. Hvis dere mener jeg har krav på sykemelding, skal jeg kontakte legekontoret i dag. Hvis ikke må jeg prøve meg på jobb igjen i morgen selv om at det nesten 100% sikkert ikke er en lur ting å gjøre om jeg vil bli bedre... HJELP!
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #3 Skrevet 30. november 2011 Ikke råd? Du får vel sykepenger de to dagene du har brukt egenmelding? Jeg ville forøvrig satt stor pris på en stum telefonselger:-D
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #4 Skrevet 30. november 2011 Etter som jeg har skjønt det så får man ikke egenmelding om man ikke har vært ansatt under 6 mnd... Og nei, jeg har ikke råd til å gå hjemme uten betaling. Samboer er læling og tjener i underkant av 15 000 i mnd innkl stipend. Jeg får utbetalt i overkant 12 000 i grunnlønn så fremst jeg ikke får provisjonslønn.. Og siden vi har barn og det er en hel haug julegaver som må kjøpes inn, kan man virkelig si jeg ikke har råd til å gå hjemme.. hi