Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #1 Skrevet 30. november 2011 Jeg MÅ slanke meg en 5-6 kg, og tenkte erstatte frokosten med en nutrilett-bar (jada, jeg trener i tillegg såklart, og spiser ikke godteri eller drikker brus). Poenget er: om jeg til vanlig spiser èn skive til frokost, f.eks med ost&skinke og paprika på, er det da færre kalorier i en nutrilett-bar? Det er den "frokost"-typen, skal inneholde litt over 200 kalorier.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #3 Skrevet 30. november 2011 En mellomgrov skive med brelett, norvegia, kokt skinke og paprika er omtrent akkurat 200 kalorier. Så om det er 200 kalorier i måltidserstatteren kommer du ut på det samme. Jeg ville heller spist brødskiven!
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #4 Skrevet 30. november 2011 Ja, ok, det var omtrent det jeg trodde, hehe. Da får jeg vurdere å ta en sånn til lunsj. Eller what the fuck, hva med å bare trene litt ekstra i grunnen...?
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #5 Skrevet 30. november 2011 Om du har 5-6 kilo ekstra med den konsentrasjonsleirfrokosten, bør du enten se på matmengden utover dagen eller vurdere om aktivitetsnivået er helt utilstrekkelig. En kvinne med noenlunde normal høyde bruker 12-1300 kcal bare på å komme seg gjennom dagen. All aktivitet vil representere et tillegg i energibehov. 20% av dagens kaloriintak bør komme til frokost. Om du har en frokost på 200 kcal vil det si at man med en normal matfordeling kommer opp i 1000 kcal/dag. Hva med å øke opp frokosten litt, og begrense seg litt mer på lunsj og middag?
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #6 Skrevet 30. november 2011 Ellers i løpet av dagen spiser jeg to skiver til lunsj (stort sett samme pålegg som til frokosten; latskapen leve), en normal porsjon middag (en servering liksom, forsyner meg ikke flere ganger), og kanskje et par knekkebrød til kvelds. Med løping to kvelder i uka (5 km, bruker 30 min), + en-to styrketreninger i uka, SKJØNNER JEG IKKE HVORFOR JEG IKKE GÅR NED! ARGH! Ja, drikker litt vin i helga og spiser litt pottis liksom, men ikke i store mengder.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #7 Skrevet 30. november 2011 ...kanskje du ikke trenger å gå ned de kiloene da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå