Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #1 Skrevet 30. november 2011 Jeg trenger hjelp, og håper så inderlig at noen kan gi meg litt inspirasjon... Jeg er allmennlærerstudent og skal skrive bacheloroppgave i samfunnsfag. Jeg må levere en problemstilling innen i morgen, og er helt blank:( Synes det er vanskelig når vi står så fritt i hva vi kan velge..vi kan velge hva som helst innen historie, geografi eller samfunnskunnskap! Jeg har tenkt på flere ting, som f. eks. 2. verdenskrig, Titanic som et eget og "komplett" samfunn, forbruk og forbrukere før og etter krigen i Norge, den industrielle revolusjonen, tsunamier, fattigdom og rikdom osv... klarer bare ikke å komme videre med noe nå Håper det er noen som kan komme med noen tips? Vil så gjerne skrive om noe som er spennende, og ikke så altfor vanskelig å finne litteratur til.. Tusen takk til alle som vil ta seg tid til å svare
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #2 Skrevet 30. november 2011 du har ganske store temaer... Hvis du velger noen av dem gjelder det å være flink til å avgrense! Hvis jeg skulle skrive bachelor i samfunnsfag nå ville jeg skrevet om Behring-Breivik
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #3 Skrevet 30. november 2011 Skriv om innvandring i Norge? Skriv om romanifolket i Norge? Skriv om moderne forbruksmønstre i Norge? (Det har du jo tenkt på) Skriv om barnevernets rolle i Norge før og nå? Skriv om likestilling mellom mor og far? -Mye nyhetsaktuelt stoff om disse sakene. Skriv om noe du føler du har noe igjen for å lære om, er mitt beste tips. Titanic, 2.verdenskrig etc. er litt oppbrukt - det vet du og læreren din kanskje snart nok om?
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #4 Skrevet 30. november 2011 Hmm, det var en spennende idè Kanskje jeg skal se litt nærmere på det, selv om det kommer til å være en utfordring å finne litteratur jeg kan bruke i så fall.. Og ja, du har så rett..jeg må absolutt avgrense meg! Vet bare ikke hvordan jeg skal klare det:/ Takk for tips, og kom gjerne med fler folkens;)
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #5 Skrevet 30. november 2011 Ikke vanskelig å finne stoff om breivik dersom du vinkler oppgaven mot medienes dekning f.eks... Hvis du da har en del om medienes rolle i det moderne samfunn, mediekritikk osv, kan det bli en svært interessant oppgave.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #6 Skrevet 30. november 2011 Dette høres mer spennende ut enn de "tradisjonelle" temaene jeg hadde tenkt på. Tusen takk for tips! Jeg er høygravid førstegangsmamma, så har jo absolutt aller mest lyst til å skrive om noe som har med mammainteresser å gjøre. Vet jo det at jeg hadde fått en superbra karakter hvis jeg skulle skrive om svangerskap f. eks. ;P Går myyye tid til å lese om det;) HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå