Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #1 Skrevet 30. november 2011 Jeg har vært sykmeldt fra jobb i 14 dager nå, og føler meg klar til å begynne på jobb igjen. Sykmeldingen min varer egentlig ut uken, men legen sa at hvis jeg følte meg bra, kunne jeg bare ring han og bli friskmeldt. Dette hadde jeg vaslet sjefen min om. Da jeg i dag ringte sjefen å sa at jeg er friskmeldt og kunne begynne å jobbe igjen i morgen sa sjefen at de allerede hadde leid inn vikar for meg, men hun skulle høre med avdelingen jeg jobber på. Jeg er selv vikar, men går 100% fast for ei som er sykmeldt ut over neste år. Har jeg rett til å få begynne på jobb i morgen? Eller har sjefen rett til å si at i og med at de har leid inn vikar så trenger de meg ikke. Jeg taper penger på dette, og tenker nesten at det var noe vits i å friskmelde meg..! Blir jo nesten så man tenker sånn i en slik situasjon.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #2 Skrevet 30. november 2011 Du har levert sykemelding ut uken, men gir nå beskjed om at du er frisk nok til å arbeide fra neste dag av. Jeg tenker at det er vanskelig for sjefen din å ta slike hensyn på så kort varsel, i og med at han har en sykemelding å forholde seg til -og er avhengig av en vikar. Som fastlønnet vil du uansett ha rett på lønn fra arb.plassen din nå som du er friskmeldt såfremt du møter opp på jobb. Hadde tatt kontakt på nytt og blitt enige om å gjøre alternativt/forefallende arbeid i morgen viss jeg var deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå