Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #1 Skrevet 30. november 2011 Noen som vet om man kan ha både ADHD og ME. Jeg kan ikke så mye om noen av sykdommene, men dette virker bare for utrolig til å være sant. Disse to diagnosene fremstår som helt motstridende for meg. Saken er en god venninne som påstår hun har ME. Men hun har samtidig ADHD og mener selv hun aldri greier å sitte stille, så hun vasker badet 5 ganger i uken etc. Hun har 3 barn og hun bruker ME-diagnosern på oss rundt for at vi skal ta vare på barna for henne. Sitte barnevakt så hun ENDELIG kommer seg litt ut etc. Men jeg må si jeg tviler på hele diagnosen.. Jeg stiller selvfølgelig med glede opp for folk som er syke, men er begynner jeg faktisk å mistenke at dama rett og slett er lystløgner (er noen andre ting også som tyder på det). Noen som kan noe om dette som kan belyse litt for meg?
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #2 Skrevet 30. november 2011 Har hun ME, så orker hun vel ikke hus, barn OG å gå på by'n? Det er vel at en ikke makter det daglige som forbindes med ME? At hun har ADHD kan godt være, men har hun blitt utredet for dette, og fått diagnosen? Har hun blitt utredet for ME, og fått diagnosen? En kan ikke bare stille diagnoser selv. En kan ikke bare mene en har noe, for så å finne noe å kalle det. Det krever utredninger, og diagnosesetting av lege.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #3 Skrevet 30. november 2011 Altså jeg antar jo at når sier de har en diagnose at det er utredet og diagnostisert, men dette aner jeg jo i grunn ikke. Jeg håper virkelig jeg tar feil, men dette har gnagd i meg en stund og mistanken blir bare forsterket ettersom tiden går. Jeg hadde selv en sykdom for noen år siden hvor de lenge mistenkte ME, og hovedsymptomet er jo at man ikke orker daglige gjøremål. Å være så rastløs at man vasker hele huset selv om det ikke er nødvendig er ikke forenelig med det inntrykket jeg har. Men jeg er absolutt ikke lege, og det kan godt være mulig. Derfor jeg spør.... Lyver hun til meg om så alvorlige ting må jeg ta tak i det... Både for min del og for hennes del. HI
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #4 Skrevet 30. november 2011 Nå er ikke alle ME pasienter like hardt rammet. Noen sliter mer med smerter enn trøtthet. Og har man ADHD så sliter man ofte med rastløshet. Spør henne om hun har fått diagnosene eller om dette er noe hun selv tror hun feiler om du er i tvil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå