Gå til innhold

Bestemor melde barn til barnevernet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det dårlig gjort av en bestemor og melde barnet sitt til barnevernet fordi foreldrene drar på sosialt samvær med venner midt i uken 2-3 ganger i måneden i ca 3-4 timer etter barnets leggetid, og tar seg maks 2 øl?

(med bestemor eller oldemor som barnevakt)

De er hjemme hver kveld ellers og barnet har trygge og gode rutiner og sover hver natt gjennom og har gjort det lenge (7 mnd.)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg mener det er dårlig gjort å melde hvis det er noenlunde ryddig og rent i hjemmet, og hvis babyen øker normalt i vekt og lignende.

Skrevet

Hvis det er den eneste begrunnelsen synes jg det er ganske sært. Da kan hun heller si at uhn ikke ønsker å være barnevakt.

Skrevet

Huset er stort sett strøkent og barnet har økt helt perfekt i vekt og foreldrene får skryt av både HS og lege.

Skrevet

ja, det er dårlig gjort!

hvis barna har det bra, er det jo ingen fare :)

Skrevet

Barnevernet ønsker ikke slike saker, nettopp fordi det barnet ikke trenger et vern i dette tilfellet. Barnet har ikke vondt av at mor og far går ut med vennen iblandt mens h*n sover..

Skrevet

Jeg haddde hvertfall funnet andre barnevakter.....

Og barnevernet kommer ikke til å bry seg, dersom dette er eneste grunnen.....

Skrevet

det heter barnevern - ikke bestemor som er lei av å være barnevaktvern ;) Virker veldig overilt... Godt mulig det er sant at det er feil prioritering, men så lenge barnet har det bra er det faktisk foreldrenes valg og ingenting bv har noe med. Så får heller bestemor kreve at de finner en annen barnevakt....

Skrevet

Om det er den eneste grunnen så syns jeg det er sært. Når dette tema først har kommet opp, ville jeg funnet noen andre barnevakter....fort som svint.

Dersom disse forholdene faktisk blir meld, kommer barnevernet antagelig ta en prat med dere, for å se ann dere som folk.. og da ser de antagelig at dere er høyst normale mennesker, og dermed kommer de ikke til å åpne noen sak.

(men dersom bagateller blir meldt ligger det ofte mere bak, ikke alltid, men ofte, derfor kommer dere antagelig til å bli kontaktet for en samtale...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...