Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #1 Skrevet 30. november 2011 er i lære , men trives ikke. er sykemeldt pga depresjon men kun ut denne uka jeg sitter med bekymringer og triste tanker hver eneste dag og har nok med og komme meg gjennom dagene hjemme nå har det gått så langt at jeg vil slutte hele jobben. men hvordan klare meg økonomisk ?? er gravid så jeg måtte gått uten jobb til baby har blitt nermere året. savner masse og gå tilbake til det jeg harr jobbet med tidligere. meen somsagt, hvordan klare meg i mellomtiden ? når jeg kun har gått i lære siden i sommer så får jeg vel kun engangstønad likevel i permisjonstiden ? kan noen hjelpe,som har greie på dette. har prøvd alt jeg kan men orker ikke mer
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #2 Skrevet 30. november 2011 Ikke si opp jobben. Du har mange rettigheter som ansatt som du ikke har ellers. Dersom du ikke har helse til å jobbe, får du sykmelding av legen. Ta kontakt med jordmor for å få hjelp. Deprimerte gravide vil kunne få gå til samtale hos en jordmor under svangerskap og etterpå. God bedring!
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #3 Skrevet 30. november 2011 hvor langt på vei er du?? hva slags jobb har du?? når jeg gikk gravid var jeg sykmeldt hele tiden pga sterke rygg plager. andre gangen var jeg mye sykmeldt pga smerter og lite energi.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #4 Skrevet 30. november 2011 Hvis du er kvalifisert til dagpenger, som jeg ikke tror du er, så får du ikke penger før etter 8 uker. Men hvis du kan si opp og få en legeerklering om at du slutter av medisinske årsaker el. så kan du få dagpenger med en gang. Du får vel sosialstønad fram til permisjon og deretter engangsstønad. Blir du i jobben din til permisjon får du nok vanlig foreldrepenger. Snakk med legen din og nav. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #5 Skrevet 30. november 2011 Som andre sier; ikke si opp jobben din! Det er mange rettigheter du kommer til å nyte godt av når veslegullet ditt har kommet Er det noe som kan endres på jobben, for at du kan trives bedre? Snakk med sjefen din, dere finner ut noe sammen! Viktig å være ærlig og ha et godt og åpent forhold med sjefen, så lenge h*n ikke er en komplett idiot så klart. God klem
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #6 Skrevet 30. november 2011 takk for svar, har en jobb jeg står mye i ,men det er ikke generelt helsa, jeg er bare så utrolig deprimert blitt er i uke 22 og har allerede vert sykemld en mnd så jeg skjems ovenfor jobben med og forlenge sykemld igjen. har fått henvisning til psykolog innenfor dette,men har ikke fått innkallelsen enda..men ja jeg får ta en tur på nav,så skal jeg til legen dagen før jeg skal begynne i jobb igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå