Gå til innhold

Uff, er dette normalt av en 7 åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis han blir sint på meg, så truer han stadig med at han skal drepe seg selv. Han sier i sinne at jeg er mer glad i søskna og at han kan bare drepe seg selv for jeg kommer ikke til å savne han.. Jeg synes det er helt grusomt å høre han si noe sånt og prøver jo å si at jeg er like glad i alle ungene mine, men han det vil han ikke tro på. Til vanlig er han en blid og normal gutt, men er veldig "flink" til å plage søskna sine og da blir det til at jeg må kjefte på/irettesette han og da har vi det gående.. Jeg føler meg jo helt misslykka som mor når han sier sånn:( Er det normalt at unger på den alderen sier sånn? Storebroren hans har aldri sagt det..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vanskelig å svare på, men det er sterk kost fra en på 7 år. På hvilken måte plager han søsknene sine? Og er det noe som skjer i visse situasjoner? I forkant eller etterkant av noe?

Dersom du er usikker kan du ta kontakt med helsestasjonen å uttrykke din bekymring. Det er mange "tilstander" et barn kan ha som medfører denne type adferd, og det trenger heller ikke være noe annet enn at han blir generellt sint.

Jeg tenker det hadde vært greit å få han utredet først som sist, siden systemet går tregt hvis det skulle vise seg å være noe spesiellt.

Skrevet

huff... jeg var selv utrolig sjalu på lillebroren min i den aldreren (han var utrolig blid og søt og kun 1 år)... kan du få til litt mer alenetid med 7 åringen?

Skrevet

Jeg har aldri hørt en 7 åring si slikt, det er mulig han har hørt det et sted og oppdaget at det sårer deg så derfor bruker det men jeg ville nok ha søkt hjelp til barnet mitt om det sa slikt mye. For å være sikker

På den andre siden jeg hadde selvmordstanker i den alderen og jeg flere ganger var nære å gjøre noe med det, men jeg sa aldri dette høyt til noen.

Jeg tror at barn ofte slenger ut av seg det de tror/vet sårer til de voksene de er trygge på når de er sinte.

For 4 åringen her er det du får ikke komme i bursdagen min, du er dum eller jeg skal flytte til tante som gjelder når hun er sint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...