Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #1 Skrevet 30. november 2011 Sånn vanligvis? Syens gavetrådene tar helt av her om dagen. Jeg og mine søsken har blitt enige om at vi ikke kjøper gaver til oss voksne, til hverandre! Synes dette er utrolig deilig. Vi kjøper gaver til barna og heller inviterer hverandre på gode middager i romjula. Har også bedt mamma og pappa om å ikke bruke så mye penger på oss voksne, vi har både alt vi trenger jeg synes de skal heller bruke pengene sine på barna, seg selv og god mat i jula. Mamma og pappa har veldig god råd, men likevel synes jeg det er totalt unødvendig å kjøpe masse og dyre gaver til oss voksne. Vet ikke om mamma klarer å styre unna, da. Til venner, vennepar osv. har vi forlengst blitt enige om å ikke gi gaver til hverandre. Vi inviterer hverandre på middager osv utover året. Barna får selvsagt gaver (masse gaver!) på julaften.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #2 Skrevet 30. november 2011 Nei, jeg får vel egentlig ikke så mange.. 2-3 stk der det står "Til Silje" Men vi får flere gaver der det står "Til Silje og Ola"
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #3 Skrevet 30. november 2011 Vi har også en avtale med å ikke kjøpe til de voksne og heller bruke penger på barna. Og jeg er egentlig enig i det, men jeg vokste opp med at de voksne som var hos hverandre kjøpte en ting til hverandre (tror mine foreldre fikk av sine søsken og foreldre også, uten at jeg skal si det sikkert), og det var så koselig og spennende for alle som var der. Så det skulle jeg ønske det var nå også. Ikke snakk om dyre ting, men kanskje en morsom greie, en flaske vin eller noe slikt... Jula er jo for barna, men så voksen har jeg ikke blitt at jeg ikke synes det er spennende med pakker
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #4 Skrevet 30. november 2011 Jeg har sagt klart i fra at jula er for barna, så dem kan la være å kjøpe noe til meg. Jeg ser heller at dem bruker litt penger på veldedige forhold. Samme til bursdag. Syntes det er forbanna egoistisk å skal glede seg over gaver når man er passert en alder av 18! Folk for gjøre som dem vil, men jeg ser heller at noen som faktisk trenger det får glede utav det. Nei gi til barn og "mindre heldige"!
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #5 Skrevet 30. november 2011 Åhh... Hørtes så koselig ut! Heller deilige julemiddager, enn gaver. Kunne du ikke heller vært søsteren min?
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #6 Skrevet 30. november 2011 Nei, det er fordi jeg selv ikke ønsker å få julegaver. Det holder at sønnen min får. Også kjøper jeg bare julegaver til nevøer og niesene mine, ikke til de voksne. Syns vi begynner å bli litt for gammel for julegaver. Men alikevel får jeg en pakke eller to av og til, og det er koselig.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #7 Skrevet 30. november 2011 Jeg får kun gaver som ungene har laget hvor det står "Til mamma" Det er de flotteste gavene, "dessverre" så hender det at ungene er så stolte over hva de har laget at de ikke klarer å vente til julaften, så de pakker dem opp uten at jeg er klar over det bare for å vise meg. Ellers får jeg vel bare 1 gave og det er fra mannen. Ellers så får vi fellesgaver fra 4 givere. (2 søsken og foreldre/svigerforeldre) Ene søsteren min ønsker å kutte ut søsken, men det ønsker ikke jeg siden det bare er jeg som har søsken. Derfor lar jeg være å kommentere på det spørsmålet, så får det heller bli aktuelt når broren min ønsker å slutte. Mine foreldre gir oss alltid noe "nyttig" -ting vi samler på -service, glass, sølv etc. Hans foreldre prøver også å finne noe nyttig. Venner og venners barn har vi også kuttet ut.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #8 Skrevet 30. november 2011 Hva er greia med at jula BARE er for barna? Jeg elsker jul! Det er min favorittid på året, og jeg gjør alt jeg kan for at jeg skal kose meg like mye som barna. Jeg elsker å gi gaver. Gir gaver til 4-5 venninner. Småting vel og merke, men likevel en oppmerksomhet. Jula er tida for å vise familie og venner at du er glad i dem, nyte tida, og ikke bare stresse for at barna skal få den fineste jula. Det enkle er ofte det beste, har nå jeg erfart med barn. For meg er det viktig at ikke jentene får 40 store gaver hver på julaften. Det er unødvendig og gjør dem bare kravstor. Jula er for alle tenker nå jeg:) Forøvrig får jeg vel ca 5-6 gaver som er til meg:) Resten til meg og mannen, og mest til barna selvfølgelig:)
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #9 Skrevet 30. november 2011 Jeg elsker gaver og heldig vis er det ingen i min omgangskrets som har begynt å "mase" om å slutte med gaver til voksne. Jeg får ofte 8-12 gaver selv. I familien har vi til og med en uformel konkuranse om hvem som skriver den lengste ønskelisten til jul :-) Jeg snes det er en stor uting å venne ungene til at det bare er de som skal ha gaver og være i fokus.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #10 Skrevet 30. november 2011 Jeg får dem det står "Til mamma" på, og en fra mannen. Det vil si 3 gaver til meg. Vi kjøper ikke gaver til søsken, godt å slippe det peset. Gir til ungene i familien, aller helst nyttige gaver.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #11 Skrevet 30. november 2011 Jeg får av mamma og pappa, ganske mye. Også får jeg av en venninne, men hun bruker jo mer penger på barna mine enn på meg og samboeren. Så får jeg av farmor og samboeren.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #12 Skrevet 30. november 2011 Jeg får av mannen min som er bare til meg:) Ellers så får vi av foreldre, svigerforeldre og hans to søsken. Men det er som oftest til begge to. Også får jeg en av ungene mine, men den har jeg som regel kjøpt selv.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #13 Skrevet 30. november 2011 Får vel en del gaver ja.. 19-20 stk fra familie og venninner. Kjøper fremdeles til 6 av venninnene mine, da vi syns det er veldig koselig å gi hverandre en liten oppmerksomhet:) De er alle venninner helt fra barneskolen, så gavebyttingen er en fin måte å få til å samles på i julen. Kjøper for 150-200 kroner, så det er ikke snakk om dyre ting. Tidligere år har jeg kjøpt til 5 venninner til, men kuttet ut en del av dem da kontakten ble mindre mellom oss. Det må vel kanskje sies at jeg kanskje er over snittet glad i jula, så jeg syns det bare er koselig med julegavehandlingen, så det er ikke noe stress.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #14 Skrevet 30. november 2011 Jeg hadde blitt kjempeskuffet om det ikke lå noen pakker under treet til meg! Ikke mange, men noen. Jeg regner med at det ligger et par pakker eksklusivt til meg og noen til hele familien. Resten blir til barna.
Pappaklompen Skrevet 30. november 2011 #15 Skrevet 30. november 2011 Kan telle på ei hånd hvor mange jeg får. For meg er ikke julen gaver, det er maten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå