Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #1 Skrevet 29. november 2011 Nå i disse dager med teknologiske fremskritt, holder verdens beste løgn på å falle i grus. Gud, ja hvem er det, en person en kraft? En person/kraft som har skapt verden på 7 dager?! Give me a break! Har ikke trodd på gud siden BHG. Da jeg spurte en prest som var på besøk for å besudle tankene våre, hvor var jesus da dinosaurene var her?? Svaret jeg fikk tilfredstillte meg ikke, dinosaurer har aldri eksistert.. WTF? Grunnen til at religion er så utbredt er at religion og det monetariske system går hånd i hånd. PROFITT folkens det er alt det handler om. Du kunne betale deg fra synder i både oldtidens religioner og dagens religioner. In god we trust... Ja ser hvordan det er gått for USA 150000000000% i gjeld ja 15 milliarder % igjeld. jada det er ikke religionen som har tatt opp det lånet men da det "nye" monetariske systemet ble innført på 1500-tallet var det prester som bestemt helt til Rotchilds familien kom og begynte å låne vekk fantasipenger til bankene rundt i verden. Så hvorfor tror folk på gud? Enkelt å greit 3 ting som forklarer hvorfor Arv&miljø og at det er en menneskelig svakhet og må ha noe uforståelig å tro på. Med forbehold om skrivefeil, har skrevet ganske så fort. Mvh
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #2 Skrevet 29. november 2011 Religion betyr fritt oversatt fra latinsk : Å tro Jeg tror på GUD, uten at det har hjulpet meg mye. Mistet min elskede, savner mine barn. Mistet mitt hjem og mine såkalte venner. Men gudstroen har jeg i meg. Faktisk noe av det eneste jeg har igjen
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #3 Skrevet 29. november 2011 Det er egentlig synd på deg, men... I tillegg til det kjente "ondes problem" finnes det også det "godes problem". Altså, hvordan kan man la være å tro på Gud når det er så mye kjærlighet i verden? Ordet kjærlighet er helt ukjent for en seriøs darwinist.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #4 Skrevet 29. november 2011 godt du vet bedre da iallefall HI....alltid kjekt med mennesker som vet alt. hilsen ikke-relgiøs
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #5 Skrevet 29. november 2011 Det er enda vanvittig mye som ikke kan forklares, så vitenskapen er ikke noe jeg setter min fulle tro til. (Det som har kommet fram, er en ting, men teoriene og spekuleringen gidder jeg ikke å tro på). Jeg tror på Gud, hva du tror på bryr jeg meg helt ærlig fint lite om. Spesielt så trangsynt som du er HI...
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #6 Skrevet 29. november 2011 Å tro, heter det. Du tror ikke. Jeg tror ikke. Noen andre tror. Alle har rett til å ha sin egen tro. Men å påstå at du sitter på fakta blir bare dumt.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #7 Skrevet 30. november 2011 Typisk ateister, dere er fulle av god gammeldags DRITT og burde bare holdt kjeft om det dere ikke har peiling på!!
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #8 Skrevet 30. november 2011 Ateisme er da også en tro. Vi vet like lite som alle andre hvordan ting egentlig henger sammen og hva som skjer etter døden. Venter en ny tilværelse, blir vi gjenfødt eller blir vi bare borte? Felles for absolutt alle er at ingen av oss vet. Vi tror alle sammen!
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #9 Skrevet 30. november 2011 Jaja, da fikk du i hvert fall et annet svar enn meg ang. dinosaurene. Jeg spurte en prest en gang hvordan han kunne forklare dinosaurene, og da svarte han at dinosaurene aldri har eksistert. skjelettene etter dinosaurene som er funnet er egentlig gigantiske mennesker som bygde de svære pyramidene i Egypt. Jeg spurte hvorfor gangene i pyramidene var så små og trange da, men det hadde han ikke noe svar på.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #10 Skrevet 30. november 2011 Det er nesten vanskelig å tro på. Poenget er vel ikke hvordan han skapte den, men om han gjorde det. Jeg er ikke religiøs av meg, og jeg synes absolutt alle fortellinger/teorier om begynnelsen til denne planeten er utrolige uansett. Det er ikke utbredt oppfatning blant prester at pyramidene i Egypt er bygd av dinosaurer. Synes de fleste i dag har et rekflektert syn på hva de tror på, og alle er vel enige om at dagens vitenskap har vist at det må ha skjedd en utvikling over mer enn 7 dager, prester inkludert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå