Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #1 Skrevet 29. november 2011 Er det noen som lusker eller knipser barn på fingrene om de har gjort noe galt? Jeg skal ikke dømme altså, jeg har knipsa gutten min på fingrene før jeg.. Bare lurer egentlig, siden jeg har gjort det selv, så regner jeg med at jeg får høre at jeg er en forferdelig mor, å burde gi ungen min ifra meg, bla bla bla, men jeg er veldig snill altså
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #2 Skrevet 29. november 2011 Lusker? Mener du lugger? Nei, det gjør jeg selvsagt ikke.
Gjest ->>- Skrevet 29. november 2011 #3 Skrevet 29. november 2011 Hva er luske? Å knipse barn på fingrene er fysisk avstraffelse, og ulovlig. Dessuten lite formålstjenlig og til dels skadelig. Noen forferdelig mor er du sikkert ikke, men du handler åpenbart enten svært tåpelig eller med dårlig impulskontroll i oppdragelsen i blant.
ConsuelaBananaHammock Skrevet 29. november 2011 #4 Skrevet 29. november 2011 Luske? Husker min far drev å knipset meg på fingrene, utrolig irriterende :/
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #5 Skrevet 29. november 2011 Selvfølgelig knipser jeg ikke barna på fingrene, eller noen andre steder for den saks skyld. Hva sluske betyr i denne sammenhengen aner jeg ikke, men jeg gjør sikkert ikke det heller.....
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #6 Skrevet 29. november 2011 Såklart ikke, man mishandler da ikke barn. Hvilken hensikt skulle det ha? Hva er å luske? Man kan luske rundt i hagen til noen, men luske et barn??
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #7 Skrevet 29. november 2011 Jeg også har knipsa tøtta mi. Ikke hardt, men hardt nok til at hun forsto poenget. Men det er IKKE bra. Da lærer vi dem jo at det er greit å bli fysisk hvis man ikke får det som man vil/hvis ikke folk gjør som man vil. Hva er luske? Eneste betydningne jeg kan at det ordet er å snike seg...
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #9 Skrevet 29. november 2011 Jeg lysker dem selvfølgelig ofte når de skal sove. Luske vet jeg ikke hva er, lugger gjør jeg ikke med vilje, men det hender når vi grer håret ol. Knipser dem på fingrene ol gjør vi aldri.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #10 Skrevet 29. november 2011 Nei selvfølgelig ikke. Blir like overrasket hver gang noen snakker on det her inne.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #11 Skrevet 29. november 2011 Du lysker ofte barna dine når de skal sove?? Da anbefaler jeg en god lusekur! http://www.nob-ordbok.uio.no/perl/ordbok.cgi?OPP=lyske&bokmaal=+&ordbok=bokmaal
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #12 Skrevet 29. november 2011 Luske, betyr å lugge ja, ble litt lokaluttrykk, beklager ja, jeg har knipsa ungen min 2 ganger, å det var ikke artig etterpå altså.. =/ Jeg spørr siden jeg har en svigerbror, som gjør dette som oppdragelse, å det liker jeg egentlig ikke. Men han er en kjempesnill kar, å ungene hans er kjempeglade i pappaen sin! Han mener dette er normalt, så skulle bare høre.. Liker ikke å fortelle andre hvordan de skal oppdra barna sine.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #14 Skrevet 29. november 2011 Da burde du fortelle denne svigerbroren at det ikke er normalt, men tvert imot baremishandling etter norsk lov.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #15 Skrevet 29. november 2011 Jeg har knipset barnet mitt EN gang, og det var når han dro en katt i øret HARDT! Han fikk et knips på hånda han dro med, og da slapp han med en gang. Jeg sa "Sånn vondt fikk pus når du dro ham i øret!" Hvorpå gutten svarte "Unnskyld pus, skal jeg blåse på?" Jeg er ikke stolt av det, men der og da virket det fonuftig? Utover denne hendelsen er det mest fysiske jeg har gjort mot barnet å dra ham med meg når han nekter å gå inn på badet og nappet ham til meg etter armen idet han har prøvd å løpe rett ut på en parkeringsplass. Jeg tror nok de fleste mødre/fedre har gjort noen dumme ting gjennom oppveksten til barnet, poenget er vel at ingen er feilfri, og at man må lære av sine feil
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #17 Skrevet 29. november 2011 Opprinnelig var det selvfølgelig for å fjerne lus, men ordet brukes, i hvertfal her, også om å kose med hår og hodebund slik man gjerne gjør når noen skal sove.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå