1mor3barn&1000ideer Skrevet 29. november 2011 #1 Skrevet 29. november 2011 Jenta mi er snart 8 år. Av og til får hun veldige hodesmerter, slik at hun gråter og helst vil sove. Skjer kanskje 1-2 ganger pr måned. Av og til tror jeg at det er fordi hun har fått for lite søvn, eller er sliten etter skolen, men jeg er litt usikker. Sist gang endte det med at hun kastet opp en gang. Når hun sover er det bedre etterpå. I tillegg har hun dager der hun ikke får sove før 11-12 på natta (og hun legger seg 7-8) , og får dermed litt for lite søvn siden hun står opp 7 om morgenen.. Er det noen som har erfaring med dette, eller noen gode råd?
lille sprelle Skrevet 29. november 2011 #2 Skrevet 29. november 2011 Spør litt mer om hvor hodepinen er. Er den i halve hodet, kan det være migrene. Pass på at hun får nok søvn. Dersom hun sliter med å sovne, må du hjelpe henne til å få det til (legg deg eventuelt ved siden av henne til hun sovner) Pass på at hun får nok å drikke og mat hver 3. time. Når hun skal sove, pass på at hun ikke er spent i musklene. Dersom det er bare på den siden, kan det være migrene. Ta da kontakt med lege.
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 29. november 2011 #3 Skrevet 29. november 2011 Det kan være barnemigrene eller spenningshodepine. Kan også komme av dårlig syn.
1mor3barn&1000ideer Skrevet 29. november 2011 Forfatter #4 Skrevet 29. november 2011 Tror ikke hun spenner seg. Hun kan ligge å synge litt, lese litt men enda får hun ikke sove. Det hjelper ihvertfall ikke om jeg ligger ved siden av henne Hun har lesebriller. Hvordan er barnemigrene?
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 29. november 2011 #5 Skrevet 29. november 2011 Du kan lese litt om det her: http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.1314104
1mor3barn&1000ideer Skrevet 29. november 2011 Forfatter #6 Skrevet 29. november 2011 Takk, men det passer ikke helt inn slik hun opplever det Jeg tror kanskje det har noe med søvnamngel og dager der hun er sliten. Men er jo ikke helt sikker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå