Gå til innhold

Dere som har skolebarn ang lekser.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gammel er de og gjør de lekser uten mas og tyt? Her går eldstemann i 6 klass og jeg må si alt til han. Gjør lekser, øv gloser øv engelske ord. I dag har jeg ikke mast så da legger han seg uten å ha øvd på gloser. Hva ville dere gjort? Som meg i dag eller mast? Blir litt oppgitt av dette og må mase om alt. Må vel tilføye at det er ikke bare med leksene. Tips mottas med takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en 5.klassing og han velger å gjøre alle skriftlige lekser på mandag så han slipper resten av uken.

Leselekser, øving til ukens gloseprøve osv gjør han om morgenen. Han er en skikkelig morgenfugl som er oppe før halv syv hver eneste dag så han har god tid til å lese leselekser og pugge gloser.

Det fungerer fint her. Har prøvd litt forskjellig, og har kommet frem til at dette skaper minst frustrasjon over lekser. Når alle de skriftlige leksene blir gjort på mandag kan han resten av uken være ute med venner o.l. de andre dagene.

Skrevet

Jeg har bare en gutt i 1.klasse - og han vet jo veldig godt at etter skoletid får han ikke leke før leksene er ferdig. Han bruker oppimot 1 time på lekser hver dag. Også han pugger engelske gloser, øver på å skrive pene bokstaver og leseleksene tar mye tid.

Kanskje du må finne en gulrot å lokke med? Lekser er viktig, og jeg kan innrømme at jeg hadde nok lokket med penger og gaver om min sønn fikk gode karakterer. Er jo flott for barn/ungdom å se at man får igjen for alt man gir. Selv fikk jeg 50kr for hver M jeg fikk på ungdomskolen. Gjett om jeg ville ha mange gode karakterer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...