Hippiopp Skrevet 29. november 2011 #1 Skrevet 29. november 2011 Jeg har spist to usle knekkebrød uten pålegg i dag og holder på å brekke meg av absolutt alt! Kjære vene hva vi går igjennom for disse bebisene=) Noen som har noen råd for hva som hjelper mot kvalme??? Jeg trenger det sårt..
Fuglemamma <3 Skrevet 29. november 2011 #2 Skrevet 29. november 2011 ja her er mine råd: * Mye HCG = Mye kvalme - Hcg skilles ut i urinen , så drikk 3L vann om dagen. * Spis proteinrikmat (ting som holder seg lenge i magen din) - prøv å få i deg vitaminer og mineraler, spis rå grønnsaker * Aldri bli sulten! kjenner du sultfølelse har du gått altfor lenge uten å spise. * Ikke konsentrer deg om kvalmen/ ikke tenk at du er kvalm : psyken gjør mye med deg Jeg hadde nemlig veldig lett for å gjøre det i forrige svangerskap og endte tilslutt opp i sengen i ukesvis fordi jeg ikke sto opp å spiste. Lykke til
pablo Skrevet 29. november 2011 #3 Skrevet 29. november 2011 Bringebærbladte på helsekosten! Funket helt fantastisk på meg:))))
Hippiopp Skrevet 29. november 2011 Forfatter #4 Skrevet 29. november 2011 Takk! Jeg kjente ingenting av dette i mitt første svangerskap, så ble litt tatt på sengen at jeg er så dårlig. Skjønner jo at jeg ikke blir bedre av å ikke spise... Er så glad for råd, for ja, jeg har gitt litt opp og lagt meg som en kokong i sofaen.... Nå skal jeg prøve å spise og drikke masse og løpe på butikken for å kjøpe bringerbærbladte:)
Enga med nr 2 i boks Skrevet 29. november 2011 #5 Skrevet 29. november 2011 Fine råd Fuglemamma... men, jeg forblir like kvalm etter at jeg har spist, som før! Føler meg også veldig dårlig ellers, så dagene nå er laaaaaange. Kunne virkelig ønske jeg kune bli kvitt denne kvalmen snart, så jeg kan fungere til litt mer enn å ligge i senga.
Mamma30abc Skrevet 29. november 2011 #7 Skrevet 29. november 2011 For meg fungerte/ fungerer dette: - Spis ofte og små måltider - Prøv å få i deg noe når du kjenner du blir sulten - Drikk mye vann "Meny" som fungerte: -Bananer - Mandariner - Milkshake - Youghurt Lakerispastiller (men ikke i store mengder) - Ristet brød med brunost/ syltetøy - Suppe, f.eks fruktsuppe eller mild tomatsuppe - Ellers er jo juice og smoothie litt næring i, dog mye sukker Lykke til
Godgutten 07 Junispire :-D Skrevet 29. november 2011 #8 Skrevet 29. november 2011 Jeg sleit myyye med dette i 6 uker ca. Helt utslitt, så ble sendt på sykehuset av legen min. Var helt tom og utslitt av kvalmen og trøttheten. Hjalp ikke så mye på sykehuset syns jeg, fikk ikke sove det, så dro hjem før de mente jeg burde, bare orket ikke mer. Forrige torsdag, så måtte jeg bare bite i det sure eplet og gjøre som mamma hadde mast om heletiden :-P. Jeg tror IKKE på alternativt ditt og datt. Men jeg var desperat og bestilte hos en dame her oppe og fikk forsoneterapi og akupunktur i ørene ( haaater nåler, så det var tøft). Resten av torsdagen var fin, men tenkte det var mye pga den deilige morgenen med avslapning på en benk med gode lukter, musikk og massaje av føtter :-P. Men BANK IBORDET, nå har det nesten gått EN HEL uke uten kvalme :-D. Føler meg nesten som gamle meg. Ble litt sliten på søndag ettermiddag kveld og satt i gang og tute, for jeg bare orket ikke bli dårlig igjen, men hadde nok styra for mye hele helga, så må jo passe på. Men formen var på topp på mandag igjen og jeg har klart og rydde litt ( noe som har vært umulig i over 1 mnd :-S) og pyntet til advent :-). Er så godt, kvalmen er definitivt borte :-). Så om du er desperat.,,prøv akupunktur og kanskje fotsonetetapi, men tror det er nålene som gjorde underverker her :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå