Gå til innhold

Hva synes du om navnet Aleksander?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer dette på babyen som kommer snart...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig fint i seg selv. MEN det blir veldig ofte forkortet til Alex (om ikke av foreldrene, så ihvertfall av kompisene) og det er skikkelig fælt...

Skrevet

jeg syns det er ett veldig fint navn, og de jeg kjenner som heter det er ordentlige snille karer.

Skrevet

Enig med 20:47. Desverre forkortes det så og si alltid, og synes Alex er skikkelig harry

Skrevet

Jeg liker det, og jeg foretrekker det stavet som Aleksander, ikke Alexander. Alex er heller ikke dumt, det blir som Kristoffer og Kristian som blir kalt Chris det :)

Skrevet

Jeg synes det er fint :)

 

Har/hadde tenkt å kalle den lille som kommer i januar det,men da storebror heller vill kalle han thommas. Så vi må "krangle" mer om navnet ;)

 

Storebror heter forresten Kristoffer :P

Skrevet

Syns det er OK, verken mer eller mindre..

Selve navnet er fint, men blir somregel forkortet, også er det blitt så vandlig å ha det til mellomnavn..

 

Det er det samme med Andre/Andrè, Aleksander/Alexander -"vi tar det som mellomnavn, det pass til alt" eller " vi har ikke nå anna å bruk, så da bruk vi det" Nå må ikke dere som har dette navnet på baret deres bli sinte, eller føle seg støtt, jeg bare syns det er blitt litt for vandlig mellomnavn!

 

Men Aleksander som eneste fornavn, er helt ok, kjenner flere som heter det, alle er kjempehyggelige :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...