Gå til innhold

Fått 425.000 i KONTANTER

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har solgt en bolig i utlandet og fått oppgjøret i kontanter! Herrefred... Får heller ikke opprettet konto i dette landet uten permanent oppholdstillatelse. Hvordan få med meg pengene hjem uten at staten suger fra meg en stor slant? Noen som vet noen regler om dette??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eh? Hvorfor i all verden godtok du å få pengene i kontanter? Det høres lite ikke suspekt ut, spørs om det er helt ærlige penger. Det er ingen måte du får gjort det enkelt på, du har jo gravd din egen grav.

Skrevet

Det er helt normalt i slike land. Brasil. Lurte på om noen vet noen regler eller hvordan jeg skal gå frem?

HI

Skrevet

Hadde jo ikke vært noe problem for personen som kjøpte huset å gå i banken sin med det norske kontonummeret ditt og satt inn penger der.

Nå er jeg redd du har bæsjet på leggen, veldig mistenkelig å komme til norskegrensen med 500.000,- i kofferten...

Skrevet

Overfør penger fra en bank i utlandet, evnt be flere personer om og hjelpe deg og få pengene over til Norge, men er det noen som sjekker om du har pengene i veska di??

Skrevet

Det er veldig vanskelig å sette inn så mye penger i cash, selv for en brasilianer. Det tilsvarer ca 1 million Rais (brasilianske penger) og det hadde tatt veeeldig lang tid. Og vi reiser hjem på torsdag.

Har også hus ned i der, så vurderer å legge de i safe eller bankboks, har fått vekslet om til 20.000 norske kroner som vi skal ta med hjem..

HI

Skrevet

De fleste europeiske flyplasser (i hvert fall de store) har hunder som er trent opp til å lukte store pengebeløp. Dette er for å hindre ulovlig hvitvasking og innføring av penger. Mange som forsøker å bringe store pengesummer inn og ut av landet for å slippe unna skatt, toll o.l.

Skrevet

Jeg er IKKE HI, men jeg ble nysgjerrig på noe... Når hun allerede har skattet for pengene hun brukte for å kjøpe boligen i utlandet vell å merke..Også selger hun den. Må hun da skatte for disse pengene hun solgte boligen for? Jeg skjønner at man må skatte arv, gevinster og osv. Men noe man har solgt?

Folk selger jo i hytt og vær, på finn også som x-box (ikke de største summene) men om man får i kontanter? da går det vell ann å gi beskjed om dette før man kommer over norske grensen med disse pengene? :)

Noen som vet?

Skrevet

Får ikke opprettet konto uten permanent oppholdstillatelse.

HI

Skrevet

Nei, da er det ikke noen annen utvei enn at dere får sette inn pengene på konto litt etter litt.

Jeg bor i Brasil, hvor ligger huset deres med alle pengene i safen??

Skrevet

Ja nei dette er ikke noe jeg skal rote meg borti altså. Vil ha loven på min side. Bare lurer på hvordan jeg bør gå frem :s

HI

Skrevet

Hvordan skal vi få til det når vi ikke får opprettet konto? Får heller ikke satt inn Rais på norsk konto :s

HI

Skrevet

Vet ikke om regler for sånt, men dere må jo ha tenkt på dette i forkant før dere solgte huset. Funnet ut av det før dere sitter med en haug av kontanter.. Kanskje ambassaden kan hjelpe dere å informere om regler på slikt.

Skrevet

Ring banken din i Norge, så avtaler de nok med en bank der du er, om overføring av pengene!

Skrevet

Nå er det jo snart håndball VM og det norske kvinnelandslaget er i Brasil. Kan du ikke bare fordele de til alle spillerne og resten av crewet? Så kan de ta med seg pengene hjem for deg :))

Nei da, jeg anbefaler deg å ringe en bank i norge, en advokat eller tollvesenet i Norge. En av de bør jo kunne svare på hvordan du kan få med deg pengene på lovlig vis hjem.

Skrevet

Takk for tips alle sammen! :) Skal prøve å få tak i en advokat i morgen, slik at det ikke skjer noe muffins her.

HI

Skrevet

Du kan jo sjekke toll.no, mulig du kan finne noe der.

Jeg vet at man skal fylle ut et skjema hvis du har med deg mer enn 25000,- NOK inn i landet. Men mulig du må ha en form for kvittering som viser til hvordan du har ervervet deg disse pengene uten at jeg skal si for sikkert.

Skrevet

Har hatt det samme issue, er så enkelt at du må finne deg en finansrådgiver som kan trikse litt. endte med at pengene ble overført til en bankboks i tyskland og jeg dro å hentet de personlig.

Men da var det litt større summer det var snakk om..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...