Gå til innhold

Hvor mye i bryllupsgave?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kusina mi gifter seg om et par uker og jeg og mannen skal gi penger som gave. Hvor mye er vanlig å gi?

Leste i en annen tråd hvor det var snakk om en uskreven regel at man skal gi kuvertprisen (?!) men jeg aner ikke hvor mye dette er, og syns også det høres litt rart ut.

Vi hadde tenkt å gi kr 1000, men bør vi kanskje gi mer?

Hva hadde dere gitt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde gitt kr 1000 til en kusine.

Skrevet

Det med kuvertprisene er bare tull.

Er noen som liker å innbille seg det for å få dekket det meste av bryllupet i gaveverdi, men jeg har enda ikke fått en invitasjon hvor kuvertprisen var oppgitt. (Og hadde jeg fått det hadde jeg gitt halve verdien).

1000,- er mer enn nok, jeg hadde kanskje gitt 200-300 mindre.

Skrevet

500 er nok med mindre det er en person du har veeeeldig nær kontakt med og har hatt i lang tid.

Jeg synes det er helt horribelt hvilke "krav" noen tydeligvis har til presanger. Det er vel ikke for presangene man hverken gifter seg, feirer jul, feirer bursdag osv. Det viktigste er vel å markere anledningen og å gjøre det i fellesskap!

Skrevet

Det er godt å høre at det er flere som tenker som meg.

Vi ser hverandre endel ganger gjennom året, men er ikke så veldig nærme hverandre.

HI

Skrevet

Mannen min og jeg pleier å gi en gave med verdi på kr 1000, da vi syns kr 500 per voksne hode er passelig. Men jeg syns man skal velge ut i fra egen lommebok. Jeg hadde aldri ventet å få bryllupsgave på 1000 kr fra et studentpar f eks.

Skrevet

1000 synes jeg høres helt flott ut når det er en kusine. Ikke for lite i det hele tatt.

Skrevet

Ikke lite, jeg hadde gitt litt mindre hvis ikke vi var veldig nærme hverandre.

Skrevet

Nettopp i slike baner jeg også tenker; 500kr pr hode.

Tusen takk for svar! Da gir vi 1000kr da vi ikke er helt ute på viddene med denne summen :)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...