Gå til innhold

"Sikrer" dere dyna til babyen i sprinkelsenga?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tulla på 4 mnd er nå over i sprinkelsenga si, men hva gjør jeg med den lille dyna hennes? Hun sparker den av og sparker den så den havner over henne... Hmm... Bruker dere de små dynene (60x80?) i sprinkelsenga, eller den litt større (80x120?)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

60x80 er vel en vogndyne..

Så det er 80x100 eller hva det er som er sprinkelsemgdyne.

Jeg har aldri sikret dynen på noen som helst måte, men har aldri hatt problemer med at de har sparket den over seg, helst at de har sparket den av, så når det var på det kaldeste brukte jeg en sånn babysovepose som de var oppi så de ikke skulle fryse.

Så nå alla sånn ut: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/80150552/

Skrevet

Veldig vanlig i f.eks England. Google feet to foot, så kan du lese om hvordan de gjør det.

Skrevet

jeg løste det ved å ha sengetøy med liten knyte-ende i bunnen av trekket som jeg knøt fast rundt to sprinkler:)om du skjønner...........

Skrevet

Ok, men den store dyna blir så voldsomt stor på tulla synes jeg. Men kanskje vanskeligere å sparke over seg? Det er den dyna hun brukte i vogga jeg bare flyttet over, men det var kanskje dumt??

Skrevet

Brukte du den store dyna 80x100 eller den lille 60x80?

Skrevet

Jeg bruker tynn pose uten armer under, da forsvinner ikke dyna hverken den ene eller andre veien. Bruker forresten den i str. 80 x 100, i en vugge som er 40 x 90, ingen problem, syns den gjør det lunere i senga.

Skrevet

Under dyna eller istedenfor? Uff, nå føler jeg meg helt dum...

Skrevet

Bruker ikke dyne, bare en sovepose ala den fra Ikea ovenfor. Fåes kjøpt for en billig penge på H&M og holder babyen god og varm (med lammeskinn under og et lite ullteppe over posen)

Skrevet

i hele fjord vinter sov guttungen, som da var 1- 1 1/2 i pose. han har ullpysj under, og når det var ekstra kaldt, sov ham med to ullpysjer. hadde hals på ham også. han var altid god og varm om morgenen. Hadde ikke dyne i senga i det heletatt. Nå, som han er 2, har vi begynt med dyne. så nå er det vanlig pysj, pose og dyne. han legger seg fortsatt ofte oppå dyna, så jeg er glad han har posen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...